پلوسی: سفر به آسیا هرگز برای تغییر وضعیت تایوان نبوده است
جمعه 14 مرداد 1401 - 12:14:36
ایسنا

پلوسی امروز (جمعه) گفت، سفرش به آسیا که باعث خشم چین و برگزاری رزمایش‌هایی با استفاده از سلاح واقعی در آب‌های تایوان شده، هرگز برای تغییر وضعیت کنونی این جزیره یا منطقه نبوده است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراه پس از تایوان در آخرین توقف خود در سفر به آسیا وارد ژاپن شدند.

پلوسی در جریان نشست خبری در توکیو پس از دیدار با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت: ما از همان ابتدا اعلام کردیم که حضور ما در آسیا برای تغییر در وضعیت کنونی تایوان یا منطقه نیست.

چین همزمان با سفر پلوسی به منطقه رزمایش‌های نظامی را روز پنجشنبه آغاز کرد که تا روز یکشنبه ادامه دارد و بزرگترین مانورهای نظامی از سوی پکن در تنگه تایوان محسوب می‌شود. این رزمایش‌ها با سلاح واقعی در آب‌های مذکور و در حریم هوایی پیرامون این جزیره در حال انجام است.

توکیو نیز به عنوان یکی از نزدیکترین متحدان واشنگتن به شدت درباره رشد قدرت نظامی چین در منطقه هند-پاسیفیک و همچنین احتمال انجام اقدام نظامی پکن علیه تایوان نگران است.

کیشیدا نیز گفته بود که آمریکا و ژاپن با هم برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان که مسیر اصلی و کلیدی حمل و نقل دریایی است، همکاری می‌کنند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/99167/پلوسی-سفر-به-آسیا-هرگز-برای-تغییر-وضعیت-تایوان-نبوده-است
بستن   چاپ