فرماندار ویژه شهرستان دزفول:
ادارات خدمات رسان برای گرفتن خدمات خود باید با فرمانداری هماهنگ باشند
چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 11:59:53
صبح ملت نیوز
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه ادارات خدمات رسان بدون هماهنگی فرمانداری حق قطع خدمات خود به تولیدکنندگان را ندارند، گفت: ادارات خدمات رسان باید از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران که سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، حمایت کنند.

به گزارش صبح ملت به نقل از ایرنا، علی فرهمندپور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه دزفول افزود: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نیاز به حمایت دارند و ادارات خدمات رسان برای گرفتن خدمات خود باید با فرمانداری هماهنگ باشند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان بیان کرد: کارخانه‌ها قرارداد و صادرات دارند و نباید بدون هماهنگی خدمات رسانی به آنها قطع شود.

فرماندار ویژه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش سطح رضایت مردمی از ادارات گفت: مشکل سرگردانی مراجعان ادارات باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه در برخی ادارات هیچ‌کس پاسخگو نیست، افزود: وقتی دغدغه کارمند در نظر گرفته نشود بداخلاقی کارمندان به ارباب رجوع منتقل و درنهایت باعث نارضایتی از نظام می‌شود.

فرهمندپور اظهارداشت: گروهی به عنوان بازرسان نامحسوس ادارات قرار است در فرمانداری ویژه دزفول شکل گیرد و کم کاری و نارضایتی‌های مردمی را گزارش کند.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در ادارات گفت: لازم است امر به معروف و نهی از منکر بدون تعارف اجرا شود.

وی افزود: فردی اقدام خلاف شرع و قانون را در ملاعام انجام می‌دهد ولی ما برای برخورد با این افراد خود را درگیر ملاحظات می‌کنیم.

فرهمندپور با تاکید بر لزوم حضور روسای ادارات در جلسات بیان کرد: جلساتی که شخص فرماندار حضور دارد باید شخص رییس اداره دعوت شده در جلسه حاضر حاضر شود.

وی افزود: شورایی مهمتر از شورای اشتغال نداریم ولی یکی از روسای ادارات نه تنها خود در جلسه حاضر نمی‌شود بلکه جانشین هم به جلسه نمی‌فرستد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به تقارن روز خبرنگار با ایام دهه محرم گفت: همایش متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دزفول برگزار می‌شود که لازم است ادارات شهرستان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: همایش پیام رسان کربلا نیز قرار است برگزار شود.

🔹روسا و کارمندان ادارات باید روحیه امید به ارباب رجوع تزریق کنند

فرمانده انتظامی دزفول نیز رضایتمندی مردم از نظام و امیدواری آنها را از نیازهای امروز جامعه دانست و گفت: روسا و کارمندان ادارات باید روحیه امید به ارباب رجوع تزریق کنند.

سرهنگ روح اله گراوندی با بیان اینکه برخی کارمندان ادارات ناخواسته با اظهارنظر غلط باعث دلسردی مردم می‌شوند، افزود: مدیران باید در تراز جمهوری اسلامی و دلسوز باشند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم اراب رجوع در ادارات افزود: در حال حاضر بالغ بر 200 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی علیه ایران برنامه پخش می‌کنند و 100ها منافق کوردل علیه نظام فعالیت دارند.

فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به کنترل فضای مجازی توسط پلیس فتا ادامه داد: دشمن ما اگرچه تاکنون هیچ غلطی نکره ولی ساده و ضعیف نیست از این رو باید هشیار باشیم.

وی درخصوص اقدامات انجام شده پیرامون حجاب و عفاف اظهارداشت: بیشترین آمار برخورد را در بحث حجاب و عفاف در سامانه ناظر یک داشته‌ایم.

سرهنگ گراوندی درخصوص تامین امنیت مراسم سوگواری سیدالشهدا در دزفول گفت: وظیفه فراجا در شهرستان دزفول براساس برنامه فرمانداری و شورای هیئات، تامین نظم و امنیت و ساماندهی ترافیک هیات‌های عزاداری به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا است.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری دزفول زبانزد خاص و عام است، افزود: این مراسم باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی شور نیز داشته باشد. 

🔹سهمیه اشتغال دزفول چهار برابر سهمیه سال گذشته است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول نیز درخصوص تسهیلات اشتغالزایی گفت: اشتغال از مباحث حائز اهمیت کشور است و تلاش مجموعه شهرستان افزایش آمار اشتغال است.

مجتبی ظفری افزود: نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 9.2 درصد بوده که استان خوزستان با 14.3 درصد رتبه سوم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نزدیک‌ به 2 میلیون نفر بیکار در جمعیت فعال خود داریم، ادامه داد: یکهزار و 524 نفر تعهد اشتغال در نیمه دوم سال گذشته برای شهرستانت دزفول ایجاد شد که با درایت فرماندار و دستگاه‌های اجرایی شهرستان 108 درصد برابر با یکهزار و 650 نفر در سامانه رصد ثبت شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول بیان کرد: 

سهمیه اشتغال امسال در دزفول پنج هزار و 190 نفر یعنی چهار برابر سال گذشته است که امیدواریم بتوانیم با همت ادارات در تحقق این آمار گام برداریم.

وی افزود: در سه ماهه اول سال باید 25 درصد سهمیه محقق شود که با توجه به ابلاغ نشدن تسهیلات امیدواریم‌ روند تحقق اشتغال در نیمه دوم سال سرعت بیشتری پیدا کند.

ظفری اظهارداشت: 17 درصد سهمیه تاکنون محقق شده و 864 نفر از پنج هزار و 190 نفر سهیه اشتغال امسال در سامانه ثبت شده است که امیدواریم تا پایان شهریورماه 50 درصد سهمیه محقق شود.

وی با قدردانی از آموزش وپرورش دزفول به دلیل اهتمام در تحقق سهمیه اشتغال افزود: 118 درصد سهیمه اشتغال این‌ نهاد تاکنون محقق شده است.

*رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول* با انتقاد از برخی ادارات که هنوز هیچ سهمیه‌ای در سامانه رصد ثبت نکرده‌اند، افزود: سال 1400، 50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی داشتیم که 88 درصد آن برای 73 طرح محقق شد.

وی با بیان اینکه شهرستان دزفول درخصوص تسهیلات تبصره 18 شهرستان دوم‌ استان خوستان است، ادامه داد: 43 طرح تبصره 18 به میزان چهار هزار و 970 میلیارد ریال نیز داشتیم که بخشی از آنها واگذار شده و برخی در حال پرداخت است.

🔹 برق ادارات نسبت به سال گذشته باید کاهش پیدا کند 

*محسن نمازی فر* با بیان اینکه مصرف برق ادارات باید نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یابد، افزود: همه ادارات از جمله مراکز بهداشتی باید دیزل ژنراتور داشته باشند تا درصورت قطعی برق دچار مشکل نشوند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/99050/ادارات-خدمات-رسان-برای-گرفتن-خدمات-خود-باید-با-فرمانداری-هماهنگ-باشند
بستن   چاپ