در واکنش به سفر پلوسی ؛
چین، تایوان را تحریم کرد/ سفیر آمریکا در پکن احضار شد
چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 06:56:46
ایسنا
دولت چین اعلام کرد که از امروز چهارشنبه صادرات شن و ماسه به تایوان را در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، متوقف می‌کند.

 به گزارش صبح ملت و نقل از رویترز، سخنگوی وزارت بازرگانی چین تاکید کرد که صادرات شن و ماسه طبیعی به جزیره تایوان از روز چهارشنبه متوقف می‌شود.

پکن همچنین تصمیم گرفته واردات مرکبات، برخی محصولات دریایی و ماهی منجمد از تایوان را متوقف کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه علی‌رغم تهدیدات پکن مبنی بر پاسخگویی به این سفر به عنوان یک گام "تحریک آمیز" وارد تایوان شد.

چین نسبت به "تأثیر سیاسی وحشتناک" سفر پلوسی هشدار داده و تاکید کرده بود که ارتش این کشور در صورتی که حس کند حاکمیت و تمامیت ارضی پکن در معرض تهدید قرار گرفته، "دست بسته نخواهد نشست".

اواخر سه‌شنبه نیز، چین، سفیر آمریکا در پکن را برای اعتراض به سفر نانسی پلوسی به تایوان احضار کرد.

معاون وزیر امور خارجه چین، این اقدام پلوسی را "بسیار شنیع" توصیف کرده و عواقب آن را بسیار جدی دانست و افزود: چین بیکار نخواهد ماند.

وی گفت: "تایوان متعلق به چین است و در نهایت به آغوش میهن خود بازخواهد گشت. مردم چین از فشارها و شرارت نمی‌ترسند."

چین همچنین از ایالات متحده خواست که "فورا به اشتباه خود رسیدگی کند و اقدامات عملی را برای معکوس کردن اثرات منفی سفر پلوسی به تایوان انجام دهد."

در مقابل اما جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، تاکید کرد که سفر نانسی پلوسی به تایوان "در راستای سیاست دیرینه ما در مورد چین واحد است که تغییری نکرده و ما همچنان از استقلال تایوان حمایت می‌کنیم."

http://dezfoolnews.ir/fa/News/99033/چین،-تایوان-را-تحریم-کرد-سفیر-آمریکا-در-پکن-احضار-شد
بستن   چاپ