پخش همنوایی نی نوازان برجسته کشور با شاعران معاصر در رادیو فرهنگ
پخش همنوایی نی نوازان برجسته کشور با شاعران معاصر در رادیو فرهنگ
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 17:26:50
صبح ملت نیوز
پخش همنوایی نی نوازان برجسته کشور با شاعران معاصر در رادیو فرهنگ
به گزارش صبح ملت نیوز _رادیو فرهنگ امروز سه شنبه 11 مرداد همنوایی10 نفر  از نی نوازان برجسته کشور با ده شاعر ارزنده در رثای شهیدان کربلا را به طور زنده روی آنتن می برد.

در مراسم نای و نی امروز  ‌شاعران ارزنده ای چون محمدعلی بهمنی، قادر طهماسبی،  عبدالجبار کاکایی و سعید بیابانکی با سروده های دلنشینی با ساز نی نوازندگان این ساز مولانایی همنوازی و هم خوانی می کنند.

برنامه *دلنوازان*رادیو فرهنگ که به همت گروه هنر ‌وادب این مراسم را پوشش می دهد به  نمود خلاقانه ای از شعر و موسیقی در این مراسم توجه دارد.

*داود ورزیده*، آهنگساز و نوازنده نی درباره این برنامه گفت: "ایده زیبای شب شعر و نی توسط ریاست دفتر شعر و موسیقی آقای دکتر قزوه شکل گرفت. مقرر شد ده شاعر و ده نوازنده توانمند نی با نگاه تجلیل و گرامی داشت از مقام اساتید هنرمند و نوازندگان نی این روزگار استاد حسن ناهید، استاد محمدعلی کیانی نژاد و استاد منوچهر غیوری که به حق موسیقی و فرهنگ این مرز و بوم وامدار هنرنمایی این اساتید موسیقی و معرف هنر والای ایرانی در عرصه های بین المللی بوده است؛ برگزار شود. این برنامه به همت دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما در روز یازدهم مردادماه 1401 در سالن کوثر صدا و سیما برگزار می شود

در ادامه این برنامه گرامیداشت استادان حسن ناهید و محمدعلی کیانی نژاد و منوچهر غیوری برگزار خواهد شد و سالها تلاش دلسوزانه هنری این هنرمندان یادآوری خواهد شد و این هنرمندان گرامی از سوی دفتر شعر و موسیقی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
نی نوازان را ساعت 15:00 تا17:00 روی موج اف ام ردیف106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/99015/پخش-همنوایی-نی-نوازان-برجسته-کشور-با-شاعران-معاصر-در-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ