بررسی عملکرد وزارت بهداشت در اجرای طرح دارویاری
میرمحمدی: سازمان برنامه باید ماهانه 5.5 همت به حساب بیمه‌ها واریز کند
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 11:05:27
ایسنا

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه باید ماهانه 5.5 همت به حساب بیمه‌ها واریز کند تا افزایش قیمت دارو از طریق داروخانه‌ها جبران شود و مردم در این زمینه آسیب نبینند.

به گزارش صبح ملت به نقل از  ایسنا، سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی‌ امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد وزارت بهداشت و ‌درمان در اجرای طرح دارویاری با اشاره به مزایا این طرح گفت: بیمه شدن تعدادی زیادی، تحت پوشش قرار گرفتن 366 قلم دارو، حمایت از تولید دارو در داخل، عدم افزایش قیمت داروهای تحت پوشش و پیشگیری از قاچاق، حسن اجرای طرح دارویاری است.

وی با قدردانی از رییس مجلس برای پیگیری جهت اختصاص منابع حاصل از سهم یک درصد از ارزش افزوده و تامین منابع مالی برای تهیه هزار دستگاه آمبولانس گفت: باید مجلس در این طرح حضور جدی پیدا کند. همچنین سازمان برنامه باید ماهانه 5.5 همت از مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد به حساب بیمه‌ها واریز کند.

میرمحمدی مجددا تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید ماهانه 5.5 همت به حساب بیمه‌ها واریز کند تا افزایش قیمت دارو از طریق داروخانه‌ها جبران شود و مردم در این زمینه آسیب نبینند. همچنین باید وزارت خانه های اقتصادی و کار و بانک مرکزی با یکدیگر همکاری داشته باشند. وزارت بهداشت مجری طرح دارویاری است و محور اصلی موفقیت یا عدم موفقیت این طرح سازمان برنامه و بودجه است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: در 4 ماه ابتدایی سال که این طرح اجرا نشد، یک میلیارد دلار ارز توسط دولت تخصیص یافت که 700 میلیون آن تأمین نشده است.

میرمحمدی در پایان گفت که بیمارستان‌های دولتی و مراکز و کلینیک‌های دولتی برای دارو به مشکل تأمین اعتبار برخورد کردند که ضرورت دارد به این موضوع ورود کنیم.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/98948/میرمحمدی-سازمان-برنامه-باید-ماهانه-55-همت-به-حساب-بیمه‌ها-واریز-کند
بستن   چاپ