زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 11:18:17
ایسنا
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد
   

 معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور 1401 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آینده خبر داد و گفت: تمامی تلاش ما این است که نتایج اولیه آزمون را هر چه زودتر بر روی سایت سازمان سنجش قرار دهیم.

دکتر حسن مروتی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور 1401 به فاصله دو روز پس از اعلام نتایج اولیه می توانند انتخاب رشته خود را شروع کنند.

مروتی تاکید کرد: پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1401 بازه زمانی مشخص یعنی حدود 10 روز برای انتخاب رشته داوطلبان در رشته هایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، را در نظر خواهیم گرفت و علاقه مندان می‌توانند در این رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کنند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: برنامه ما این است که ثبت نام داوطلبان در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همزمان با انتخاب رشته‌های با آزمون صورت بگیرد.

مروتی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها حدودا 85 درصد است، اظهار کرد: نتایج پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها همزمان با نتایج کنکور در اواخر شهریور ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد:نتایج همه آزمون های ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تعداد یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب گروه‌های مختلف آزمایشی طی چهار روز چهارشنبه 8، پنج شنبه 9، جمعه 10 و شنبه 11 تیرماه در 17 حوزه آزمونی 15 کشور خارجی رقابت کردند.

طور کلی تعداد داوطلبان زن در کنکور امسال 915 هزار و 41 نفر و تعداد داوطلبان مرد 574 هزار و 179 نفر بودند که بر این اساس 61 درصد کنکوری‌های امسال را زنان و 39 درصد را نیز مردان تشکیل دادند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98832/زمان-اعلام-نتایج-اولیه-کنکور-مشخص-شد
بستن   چاپ