دختربچه هفت ساله عاشق پسربچه نه ساله شد
دختربچه هفت ساله عاشق پسربچه نه ساله شد
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 10:59:15
خراسان
 
دختری 7 ساله دارم که به پسر 9 ساله همسایه‌مان علاقه‌مند شده. مدام به من می‌گوید که آیا می‌توانم با او ازدواج کنم؟ شما مخالف نیستید؟ و ... . نمی‌دانم چه واکنشی باید به او داشته باشم که بیشتر درگیر ماجرا نشود. دخترم روحیه حساسی دارد و به‌شدت عاطفی است.
 پاسخ مشاور
میل به ایجاد نسل در ذات آدمی نهفته است و در ذیل این تمایل، علاقه‌مندی به جنس مخالف پر رنگ می‌شود. بسته به شرایط محیطی، زمینه‌های تربیتی جامعه و خانواده و ... شکل‌گیری و بروز این تمایل متفاوت خواهد بود. در این بین، شناخت و کشف اجزای بدن از سنین کودکی آغاز می‌شود در همین زمان کودکان به برخی تفاوت‌های بدنی پی می‌برند. آماده شدن برای ایفای نقش پدر یا مادر از کودکی با بازی‌های کودکانه و صحبت‌های بزرگ ترها در نهاد آن‌ها شکل می‌گیرد. امروزه رواج استفاده ناصحیح و کنترل‌نشده بعضی کودکان از فضای‌مجازی، به آگاهی‌بخشی پیش از موعد به کودکان درباره یک سری مسائل مربوط به افراد بزرگ سال منجر شده است. با این مقدمه، لازم است چند توصیه به شما داشته باشم.
 
      خیلی نگران نباشید اما ...
درباره دختر خانم شما به احتمال زیاد گفتار کنترل‌نشده از جانب خانواده یا شاید رفتارهای آزادانه‌تر به ایجاد یا تشدید این مسئله در او منجر شده است. به‌طور کلی نباید خیلی نگران این ماجرا باشید زیرا همانند طلب‌کردن یک اسباب‌بازی کودکانه، این مسئله هم برای فرزند شما همان جذابیت را دارد با کمی علاقه‌مندی بیشتر. بنابراین نیازی نیست که رفتارهای تند نشان دهید و او را بابت این درخواست، توبیخ کنید.
 
    مراقب باشید ذهنش بیشتر درگیر نشود
اما باید مراقب باشید این فکر بیش از حد در ذهن فرزند شما رنگ نگیرد بلکه با صحبت از هدف‌های تحصیل و هنرآموزی که برایش به صورت نظری و عملی فراهم می‌آورید به او گوشزد کنید که برای ازدواج کردن و تشکیل زندگی مستقل، لازم است مقدمات فراگیر رفتارهای یک خانم را با تحصیل به‌موقع، آموختن مهارت‌های زندگی، هنرهای خانه‌داری و ... و در یک کلام کدبانوگری در آینده فراهم آورد. با او درباره پیش‌نیازهای ازدواج صحبت کنید تا نگاه منطقی‌تری به آن پیدا کند.
 
    نگویید فلان پسر باید دامادم بشود
همه والدین به ویژه شما باید خیلی مراقب باشید که در گفتارتان، اصلا از جملاتی درباره ازدواج فرزندتان چه به صورت شوخی یا با تصور این که او بچه است و نمی‌فهمد، استفاده نکنید. مثلا گفتن این که فلان دختر باید عروس من شود یا فلان پسر، داماد من، جرقه‌های این خیالات پیش از موعد را در ذهن کودکان زده و دردسرساز خواهد شد. با این حال و در صورت نیاز، از یک مشاور کودک کمک بگیرید.
نویسنده : دکتر فریده ناصری|‌ روان‌شناس کودک

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98830/دختربچه-هفت-ساله-عاشق-پسربچه-نه-ساله-شد
بستن   چاپ