کاری از گروه اجتماعی صدای صبح ملت ؛
رادیو خبری صبح ملت ویژه ی شهرستان شوش منتشر شد
جمعه 7 مرداد 1401 - 00:46:02
صبح ملت نیوز
_ ایجاد بازارچه مشترک مرزی در شهرستان شوش 

رئیس اداره صمت شوش ،  روز پنجشنبه ، ششم مرداد ماه،  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، از جانمایی مکان احداث بازارچه مشترک مرزی با کشور عراق در منطقه صفر مرزی در فکه خبر داد و گفت :  با پیگیری نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان شوش و سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان ،  منتظر پاسخ و اعلام آمادگی طرف عراقی برای احداث بازارچه هستیم.

محمد بهمن به وجود برخی زیر ساخت ها از جمله جاده و برق برای ایجاد بازارچه مشترک مرزی در شهرستان شوش خبر داد و گفت :  سایر زیرساخت های ضروری ، به محض اعلام آمادگی طرف عراقی احداث خواهد شد .  


_ آغاز عملیات آسفالت مسیر «طریق‌الحسین» در آستانه اربعین حسینی

به گزارش خبرنگاری مهر، سرپرست فرمانداری کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : توسعه و آبادانی شهرستان کرخه وابسته به نگاه ویژه مسئولان استانی و ملی است .

محسن ستاری فر با اشاره به اینکه حدود 80 درصد جمعیت شهرستان کرخه در روستاها ساکن هستند، به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات روستاها اشاره کرد ، اما محرومیت زدایی از شهرستان تازه تاسیس کرخه را ، منوط به  توجه ویژه ی مسئولان استانی و ملی دانست .

_ در نشستی با حضور وزیر اقتصاد ،
جزئیات واگذاری هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر تصویب شد .

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، نشستی با محوریت واگذاری مالکیت کشت و صنعت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، با حضور «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «حسین قربان‌زاده»، رئیس کل سازمان خصوصی سازی و «محمد کعب عمیر» نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شامل 40 درصد بانک ملی، 40 درصد بانک صادرات و 20 درصد دولت است و در حال حاضر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به صورت قرارداد پیمان مدیریت بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شده است. 

همچنین در این جلسه مطرح شد که انتقال مالکیت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دلیل اینکه رد دیون به بانک ها نقض قانون است، نیاز به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران دارد.


_آغاز زندگی مشترک زوج جوان شوشی از منطقه عملیاتی فکه  

 احمد چشمه روشن ، مسوول یادمان عملیاتی فکه، روز پنجشنبه ، ششم مرداد ماه ، در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به  مراسم عقد یک زوج جوان با نام ` سیدطاها شوهانی و  همسرش با حضور خانواده این زوج جوان درمنطقه عملیاتی فکه و درکنار کانال کمیل، محل معراج شهیدابراهیم هادی  ، گفت : 

این زوج جوان شوشی قصد و نیت خود را از برگزاری مراسم عقد خود در جوار قبور مطهر شهدا ، تبرک و بیعت دوباره با شهدای والا مقام دفاع مقدس و ادامه راه آنها دانستند .

گوینده متن : صوفیا حاجی پور
تهیه و تنظیم : حسن فرخی


http://dezfoolnews.ir/fa/News/98735/رادیو-خبری-صبح-ملت-ویژه-ی-شهرستان-شوش-منتشر-شد
بستن   چاپ