هشدار فوری اداره امور عشایر شوش
هشدار فوری اداره امور عشایر شوش
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 20:34:07
صبح ملت نیوز
هشدار فوری اداره امور عشایر شوش

به گزارش صبح ملت نیوز ؛ رئیس اداره امور عشایر شوش به خبرنگار ما گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش و طوفان موسمی ماسون و همچنین هشدار ستاد بحران استانداری خوزستان  عشایر مناطق مختلف شوش بخصوص در کنار رودخانه های کرخه و دز  تا اطلاع ثانوی از قرار گرفتن در مسیل رودخانه‌های خودداری کنند.

▪︎علی سعدی  افزود: همچنین به عشایر توصیه میشود  از رفتن به حاشیه رودخانه ها و اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

▪︎وی با اشاره به آماده‌باش کامل اداره امور عشایر در این خصوص گفت: با توجه به خطر صاعقه عشایر میبایست از رفتن به ارتفاعات خودداری و همچنین از قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات و قرار گرفتن در محل درختان خودداری کنند

▪︎همزمان با گرما در نیم کره شمالی زمین، در شبه قاره هند شاهد باران های سیل اسا بوده  به گونه ای که این باران ها در تابستان چهره شبه جزیره را زمستانی می کند. با بارش های سیل آسا طوفان های موسمی در این منطقه رخ می دهد که به مانسون مشهور است. 

▪︎جریان هوای بلند شده از روی منطقه شبه قاره در محیطی کم منبسط شده و تبدیل به رطوبت و باران می شود. منبع بزرگ گرما در مولکول های آب باعث می شود تا این چرخه منجر به وقوع پدیده مانسون شود. 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98598/هشدار-فوری-اداره-امور-عشایر-شوش
بستن   چاپ