مجوز چهارمین طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان/سواحل منطقه بحرکان
مجوز چهارمین طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان/سواحل منطقه بحرکان
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 20:19:49
صبح ملت نیوز
صدراله بهرامی گفت: بنا بر وظایف حاکمیتی این اداره کل به عنوان مرجع قانونی استان خوزستان در حوزه نظارت و صدور مجوز‌های لازم برای ساخت و ساز و فعالیت در سواحل و دریا، پرونده مذکور بررسی و مجوز صادر شد.
او می‌گوید: این طرح که پس از بررسی در کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان و انجام هماهنگی‌های لازم با اداره کل شیلات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان صادر شده، چهارمین طرح استان در زمینه پرورش ماهی در قفس است که با ظرفیت تولید 500 تن در سال و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان اجرایی می‌شود.
معاون مهندسی و عمران سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به بند 22 ماده 3 فصل دوم آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوز‌های لازم جهت احداث و بهره برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی تأکید می‌کند، گفت: صدور این مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه‌ی سواحل صورت گرفته و همه‌ی فعالان اقتصادی در حوزه‌ی سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.
آقای بهرامی گفت: ارگان‌ها و مراجع قانونی فقط می‌توانند به پروژه‌ها و تأسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز کرده‌اند، تسهیلات ارائه نموده و از این مزیت برخوردار شوند.
در راستای اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت‌ها در سواحل و به منظور ساماندهی سواحل استان خوزستان و همچنین عمل به وظایف قانونی برای پایداری و گسترش فرصت‌های اشتغال، مجوز‌های لازم، پس از بررسی‌های کارشناسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر می‌شوند.
خبرنگار میترا شعبانی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98550/مجوز-چهارمین-طرح-پرورش-ماهی-در-قفس-در-خوزستانسواحل-منطقه-بحرکان
بستن   چاپ