وزیر بهداشت: به دنبال تعالی و عدالت در بخش سلامت و درمان هستیم
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 10:49:31
ایرنا
بهرام عین الهی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از بیمارستان فیروزآبادی افزود: در تاریخ قبل و بعد از انقلاب, شهرری از افتخارات بزرگ کشور است و در هر مقطعی مردم مسلمان و مجاهد شهرری خدمات بسیاری انجام دادند.
وی یادآورشد: در دفاع مقدس به شکل رزمنده و خیر حاضر بودند و این دینمداری مردم شهرری از نقاط عطف ماست.
عین الهی اظهارداشت: در بازدیدی که از بیمارستان فیروز آبادی داشتیم هیچ امکاناتی نبود و وظیفه خود دانستیم که حمایت کنیم تا آنگونه که شایسته و بایسته است این بیمارستان تجهیز و آماده بهره برداری شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه های وزارت بهداشت را با نام عدالت و تعالی سلامتی تدوین کرده ایم و طبق آن پیش می رویم.
وی با بیان اینکه مصریم تا عدالت در همه سطوح کشور اجرا شود, خاطر نشان کرد: در همین تهران بزرگ با وجود آنکه تراکم حمعیت در جنوب است اما تراکم مراکز درمانی در شمال شهر قرار دارد.
عین الهی ادامه داد: با همین نگرش در این مدت در رباط کریم و ملارد بیمارستان هایی را افتتاح کردیم و امروز این بیمارستان نیز که یکبار فتتاح شده اما امروز راه اندازی بخش های جدید است و این کار تمامی ندارد. این مسئول اعلام کرد: شهرری بیش از یک میلیون جمعیت دارد و شاخصه درمانی آن پایین تر از میانگین کشوری است.
وی اصافه کرد:  بخش مهم دیگر ما تعالی بخش درمان است, باید بدانیم جمهوری‌اسلامی در چه شرایطی قرار دارد و امروز قوی ترین کشور در حوزه سلامتی در منطقه ایران محسوب می شود و این از برکات انقلاب است.
عین الهی بیان کرد: امروز در تمامی پزشکی و علوم پایه موفق هستیم و اساتید با ارزشی داریم و قوی ترین کشور در منطقه شناخته می شویم.
وزیر بهداست نمونه توانمندی کادر درمان و پزشکی ایران را شرایط کرونایی اعلام ورد و گفت: این ویروس در تمامی جهان وجود داشت اما امروزه موفق ترین کشورها در کنترل بیماری کرونا هستیم.
وی یکی از دلایل موفقیت ایران در مقابله با بیماری کرونا را حضور در میدان دانشمندان برشمرد و افزود: امروز با چنین حضوری ایران نوفق به تولید 6 نوع واکسن علیه کرونا شده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98453/وزیر-بهداشت-به-دنبال-تعالی-و-عدالت-در-بخش-سلامت-و-درمان-هستیم
بستن   چاپ