چین، آمریکا را "خالق خطرات امنیتی" خواند
چهارشنبه 29 تير 1401 - 09:13:12
ایسنا

ارتش چین امروز (چهارشنبه) به دنبال آنکه یک کشتی جنگی دیگر آمریکا وارد تنگه تایوان شد، گفت که ایالات متحده با تحریکات گاه و بیگاه خود "خالق خطرات امنیتی" در این آبراه حساس است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشتر ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا از تردد "معمول" ناوشکن یواس‌اس بن‌فولد در تنگه تایوان و عبور آن از "آب‌های بین‌المللی مطابق با قوانین بین‌المللی" خبر داد.

ایالات متحده تقریبا هر ماه دست به چنین ماجراجویی‌هایی می‌زند و خشم چین را که آنها را نشانه‌ای از حمایت از تایوان قلمداد می‌کند، بر می‌انگیزد؛ تایوان که پکن آن را بخشی از اراضی خود می‌داند.

در همین راستا فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در بیانیه‌ای گفت که نیروهایش تماما این کشتی جنگی را دنبال کرده و به آن هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات تحریک‌آمیز و خودنمایی‌های گاه و بیگاه ایالات متحده کاملا نشان‌دهنده این است که ایالات متحده نابودگر صلح و ثبات در تنگه تایوان و خالق خطرات امنیتی در تنگه تایوان است.

ارتش چین همچنین اعلام کرد: نیروهای جبهه شرقی همیشه در حالت آماده‌باش هستند و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع می‌کنند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که این کشتی جنگی "از یک کریدوری در این تنگه عبور کرد که فراتر از آب‌های سرزمینی هر کشور ساحلی است." در این بیانیه آمده است: تردد این کشتی از طریق تنگه تایوان بیانگر تعهد ایالات متحده به یک هند – پاسیفیک آزاد و باز است.  

در همین رابطه وزارت دفاع تایوان هم اعلام کرد که این کشتی جنگی آمریکایی در شمال این تنگه تردد داشته و اوضاع این آبراه را "عادی" است. ناوشکن یواس‌اس بن‌فولد در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی فعالیت داشته و طی روزهای گذشته دو عملیات "آزادی‌ کشتیرانی" انجام داده است.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/98242/چین،-آمریکا-را-خالق-خطرات-امنیتی-خواند
بستن   چاپ