مدیرکل مطبوعات داخلی: ناگزیریم برای تولید محتوا، بیشتر سختگیری‌ کنیم
مدیرکل مطبوعات داخلی: ناگزیریم برای تولید محتوا، بیشتر سختگیری‌ کنیم
دوشنبه 27 تير 1401 - 17:30:43
صبح ملت نیوز
مدیرکل مطبوعات داخلی:  ناگزیریم برای تولید محتوا، بیشتر سختگیری‌ کنیم
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دولت سیاست واحدی در حمایت از رسانه وجود دارد تاکید کرد: سیاست دولت به این شکل است که هم صنف برای ما مهم است و هم بحث های حرفه‌ای و محتوا؛ لذا نباید هیچکدام فدای دیگری شود.

به گزارش خبرنگارصبحدملت نیوز به نقل از ایرنا، ایمان شمسایی در جمع مدیران و اصحاب رسانه استان کرمان در سالن اجتماعات استانداری با تشریح حمایت های دولت از رسانه ها ضمن اشاره به اینکه در طول سال روزانه به میزان یک میلیارد تومان از رسانه‌های بخش خصوصی حمایت می‌ شود گفت: همچنین پارسال 196 میلیارد تومان هزینه آگهی‌های دولتی و بیش‌ از 160 میلیارد تومان یارانه و خرید تضمینی از رسانه‌ها برای نهاد کتابخانه‌ها بوده است.
وی با تاکید بر اینکه رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناظر بر رویکردهای اهمیت صنف و بحث حرفه‌ای بودن و تولید محتواست افزود: قانون جدیدی نگذاشته‌ایم اما بعضی موارد سختگیرانه‌تر شده زیرا هر چه جلوتر می‌رویم و شمار رسانه‌ها نیز بیشتر می‌شود ناگزیریم که سختگیری‌ها براساس شاخص های علمی تولید محتوا افزایش یابد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت موضوع بیمه نیز اشاره و با تاکید بر اینکه هر صاحب امتیازی باید خبرنگار مشغول در آن رسانه را بیمه کند تا اگر به هر دلیلی رسانه تعطیل و خبرنگار از کار بیکار شد بتواند از مزایای قانونی استفاده کند تصریح کرد: سبد حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است؛ به فرض هم اگر این حمایت ها زیاد باشد نباید نشریات حتما قائم به یارانه باشند؛ ضمن اینکه برای یارانه ها محدودیتی قائل نخواهیم شد اما رویکرد و تاکید بر فعالیت های حرفه ای رسانه است که مخاطب را درگیر و جذب می کند.
وی با اشاره به اینکه بسته حمایتی از رسانه‌ها در حال تدوین برای تصویب در هیات دولت است افزود: موضوع آگهی‌های دولتی در دست ما امانت محسوب می شود و باید حسن امانتداری را در این موضوع به جا بیاوریم؛باید به رسانه‌ای یارانه دهیم بیشترین بازدهی را داشته باشد ضمن اینکه مشکلات ما نیز زیاد است.
شمسایی در ادامه به صورت تلویحی فعالیت غیرحرفه ای در رسانه ها را به حیات با تفنس مصنوعی آن هم با دستگاه ونتیلاتور تشبیه و بر ضرورت کارکرد حرفه ای رسانه ها و توجه به مخاطب برای تولید محتوا تاکید کرد.
 مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به رسانه‌های استانی و محلی تکلیف همه ماست زیرا جهان نیز  در بحث حرفه‌ای به تخصص‌گرایی با تمرکز بر رسانه های محلی سوق پیدا کرده است تصریح کرد: ما باید در زمینه های علم و فناوری و هنر نشریات تخصصی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حمایت از رسانه‌های اشتغال‌آفرین و جریان ساز ضروری است گفت: ما آمده‌ایم از کسانی که اصحاب واقعی رسانه  هستند حمایت کنیم.
شمسایی همچنین با اشاره به اینکه در دوره هفت ماهه حدود یکهزار نفر در کشور در صندوق اعتباری هنر عضو شده‌اند افزود: از 80 هزار نفر عضو این صندوق حدود پنج هزار نفر روزنامه‌نگار بوده اند.
به گزارش ایرنا در این نشست که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان رییس شورای اطلاع سانی استان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و برخی دیگر مدیران محلی در کنار مدیران رسانه ای استان حضور داشتند، برخی اهالی رسانه استان به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.
انتقاد از الزام هشت صفحه ای بودن نشریات محلی برای دریافت یارانه، بحث بر سر نحوه تخصیص آگهی ها، ضرورت برگزاری دوره های آموزشی و کادرسازی در حوزه نیروی انسانی رسانه و حمایت از اصحاب رسانه در برابر برخی دستگاه های اجرایی از جمله درخواست اهالی رسانه استان کرمان بود که در این نشست مطرح کردند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98153/مدیرکل-مطبوعات-داخلی-ناگزیریم-برای-تولید-محتوا،-بیشتر-سختگیری‌-کنیم
بستن   چاپ