برنامه‌ها و جشن‌های گرامیداشت عید سعید غدیر تشریح شد
برنامه‌ها و جشن‌های گرامیداشت عید سعید غدیر تشریح شد
يکشنبه 26 تير 1401 - 11:12:21

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌ها و جشن‌های گرامیداشت عید غدیر که با شعار «لبیک یا رسول‌الله (ص)» برگزار می‌شود را تشریح کرد و گفت: فردا دوشنبه و همزمان با عید سعید غدیر، پیاده‌روی بزرگ و 10 کیلومتری در تهران از ساعت 18 تا 22 و از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری امرو یکشنبه 26 تیرماه در یک نشست خبری گفت:غدیر گفتمان بین مذاهب اسلامی است و امروز همه رسانه‌ها باید پیام غدیر را منتقل کنند.

وی افزود:انقلاب اسلامی در راستای غدیر و الهام گرفته از آن است.

حجت‌الاسلام عرب انصاری اعلام کرد:400 گروه جهادی، بسیجی و هیئات مذهبی با همکاری 50 دستگاه اجرایی برنامه‌های گرامیداشت عید سعید غدیر را برگزار می‌کنند. البته این جشن‌ها در تمامی کشورهای اسلامی فراگیر است و خیزش مردمی و استبال جوانان از این جشن‌ها چشمگیر است. 

به گفته وی، در بخش بین‌الملل نیز برنامه‌های متنوع و مختلفی در کشورهای اسلامی به ویژه عراق برگزار شده و ادامه دارد که نمونه آن گل آرایی حرم حضرت علی (ع) با 400 هزار گل  است و در کنار این اقدام بزرگ،با حضور شخصیت‌ها، اندیشمندان،هنرمندان از کشورهای اسلامی برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه،انگلیس،آلمان و اسپانیا برگزار شد.

حجت‌الاسلام عرب انصاری در ادامه این نشست خبری،برگزاری برنامه‌های مربوط به عقد اخوت،تکریم سادات در مساجد و حسینیه‌ها،تبیین فلسفه غدیر با حضور اندیشمندان و صاحبنطران در محافل علمی و دانشگاهی و تفسیر خطبه غدیر،مراسم شب‌های قرآن با محوریت آیات مرتبط با غدیر،مسابقات کتابخوانی،پرده خوانی و نقالی واقعه غدیر،پویش‌های مجازی «من غدیری‌ام» و «به عشق علی»،بازسازی واقعه غدیر در 140 شهر،تکریم شهدای سادات و گلباران مزار آنها، کمک‌های مؤمنانه واطعام مستمندان و فقرا به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه مساجد، هیات ها و گروه های مردمی و جهادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری  اقشار مختلف مردم، آذین بندی معابر و محلات و ادارات و بزرگراه ها و ... با تزیینات شهری و روستایی و گشودن سفره‌های عیدانه به مناسبت عید سعید غدیر در منازل با محوریت کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر هستند.

به گفته وی،برگزاری همایش کشوری «عدالت از منظر امیرالمومنین علی (ع)» به میزبانی استان مرکزی،برگزاری هفتمین همایش کشوری «ولایت ، محور وحدت» به میزبانی استان هرمزگان، برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در استان قزوین، برگزاری همایش حکمرانی علوی به صورت وبیناری و برگزاری 10 وبینار علمی با حضور علمای شیعه و اهل سنت و مسیحیت و رونمایی از دو اثر نفیس درباره نهج البلاغه با همکاری بنیاد نهج البلاغه، برگزاری راهپیمایی یا شادی پیمایی‌های خانوادگی با عنوان میثاق با ولایت در دهه امامت و ولایت و برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع در آستان‌های مقدس رضوی و فاطمی و احمدی و سایر بقاع متبرکه نیز مد نظر قرار دارد.

برگزاری 22 جشن فاخر در 22 بوستان تهران،اعزام 44 کاروان سیار جسن غدیر،رونمایی از اثر حجمی الهام گرفته از ضریح مبارک امیرالمومنین علی(ع) در میدان الغدیر منطقه 4 تهران در روز عید غدیر.،رونمایی از 8 دیوار نگاری با مضامین علوی در تهران و استمرار  و ترویج برخی از برنامه ها به ویژه اطعام که این اقدام از 6 سال قبل با توزیع 70 هزار اطعام آغاز شده وسال گذشته بین 12 تا 13 میلیون اطعام توزیع گردید و امسال تعداد 15 میلیون پرس غذا ، اقدام خواهد شد،توزیع 110 هزار بسته معیشتی کمک‌های مومنانه با همکاری سپاه  تهران بین خانواده‌های نیازمند،برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری شاد با عنوان( لبخند برابری و برادری) در طول دهه ولایت در بوستان جوانمردان منطقه 5 تهران،  ویژه برنامه (شب های فیروزه ای) در بوستان آب و آتش تهران به مدت 10 شب در طول دهه ولایت و امامت نیز بخش دیگر جشن‌ها و برنامه‌های گرامیداشت عید سعید غدیر محسوب می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام عرب انصاری در همه استان‌ها به ویژه استان‌هایی که هموطنان اهل سنت در آن ساکن هستند برنامه‌های محوری با یک عنوان برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: دهه نودی‌ها هم در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر به ویژه در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نقش پررنگی دارند و می‌خواهند پیام خودشان را منتقل کنند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/98121/برنامه‌ها-و-جشن‌های-گرامیداشت-عید-سعید-غدیر-تشریح-شد
بستن   چاپ