فرماندار هندیجان:
رهاسازی 20 میلیون متر مکعب آب از« سد کوثر» برای تأمین آب مورد نیاز هندیجان
چهارشنبه 22 تير 1401 - 18:56:37
صبح ملت نیوز
فرماندار هندیجان خبر داد:

رهاسازی آب از «سد کوثر» برای تأمین آب مورد نیاز هندیجان


 امروز چهارشنبه 22 تیرماه 1401، دریائی فرماندار هندیجان، گفت: از ساعت ٨ صبح روز سه شنبه 28 تیرماه 20 میلیون متر مکعب آب از «سد کوثر» برای تامین آب مورد نیاز شهرستان هندیجان رها سازی می شود.

 دریائی افزود: این رهاسازی با دبی 30 مترمکعب بر ثانیه؛ به منظور مصرف شرب و بهبود کیفیت آب رودخانه زهره هندیجان از روز سه شنبه 28 تیرماه آغاز خواهد شد.

 فرماندار هندیجان ادامه داد: از جمله اقدامات موثر در رفع تنش آبی شهرستان، رهاسازی آب از سد کوثر است و از آنجا که شهرستان هندیجان در پایان مسیر انتقال آب رهاسازی شده از این سد قرار دارد، برداشت‌ بی رویه آب در بالا دست باعث ایجاد مشکلاتی برای این شهرستان می شود.

 لذا لزوم رعایت حقابه شهرستان هندیجان و توزیع عادلانه آن توسط شهرستان های بهبهان و امیدیه، ضروری بوده و انتظار می رود مسئولین امر همکاری لازم را در این خصوص انجام و نسبت به انسداد انهار و کانال های عظیمی که در حوزه های استحفاظی این دو شهرستان و مسیرهای بالادست وجود دارد همکاری و اقدام لازم را بعمل آورند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان، در پایان گفت: از شهروندان شهرها و روستاهای مجاور «رودخانه زهره» درخواست می شود در این مدت، هنگام نزدیک شدن به حریم این رودخانه موارد و نکات ایمنی را رعایت کنند.

خبرنگار: میترا شعبانی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/97948/رهاسازی-20-میلیون-متر-مکعب-آب-از«-سد-کوثر»-برای-تأمین-آب-مورد-نیاز-هندیجان
بستن   چاپ