افزایش 175 درصدی ابتلای امیکرون در خوزستان
افزایش 175 درصدی ابتلای امیکرون در خوزستان
دوشنبه 20 تير 1401 - 12:11:06
صدا و سیما
رئیس بهداشت خوزستان آخرین وضعیت شیوع کرونا، ابتلا به این بیماری و واکسیناسیون در استان را تشریح کرد.

سیدمحمد علوی، رئیس بهداشت خوزستان با اشاره به آغاز پیک دیگری از ابتلا به کرونا در جهان و کشور به علت زیرواریانت سویه جدیدی از اُمیکرون با نام BA4 و BA5 گفت: این سویه یک و نیم برابر امیکرون قدرت انتقال دارد، بطوریکه یک نفر می‌تواند 18 نفر دیگر را مبتلا کند. 

وی با بیان اینکه این سویه جهش یافته به سرعت در اروپا در حال انتشار است، افزود: براساس آمار‌های موجود، در یک روز 140 هزار نفر در فرانسه، 110 هزار نفر در ایتالیا و در آمریکا 107 هزار شناسایی شده اند و 300 آمریکایی در یک روز جان خود را از دست داده اند.

علوی ادامه داد: در کشور ما ابتلا به امیکرون در یک هفته از دو هزار و 600 نفر به 8 هزار و 100 نفر رسیده که این آمار رشد 205 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس بهداشت خوزستان بیان کرد: آمار ابتلا به این بیماری در استان در 2 هفته گذشته 137 نفر بوده، این در حالی است که هفته قبل شاهد ابتلا 337 نفر بودیم که نشان دهنده افزایش 175 درصدی آمار ابتلا به امیکرون هستیم.

وی با بیان اینکه روز شنبه آمار ابتلا به امیکرون در خوزستان 68 نفر بود و در روز یکشنبه به 161 رسید، اضافه کرد: همچنین آمار بستری‌ها در این مدت زمان از 11 نفر به 24 نفر رسیده که گویای دو برابر شدن تعداد ابتلا و بستری‌ها است.

🔹دلیل افزایش آمار ابتلا به امیکرون چیست؟

این مقام مسئول در تشریح دلیل افزایش آمار ابتلا به امیکرون گفت: ماهیت اپیدمی اینگونه است که پس از فروکش کردن، به تدریج اُفت ایمنی اتفاق می‌افتد، جمعیت حساس رشد می‌کند و در نتیجه مردم مستعد ابتلا می‌شوند.

علوی دومین دلیل افزایش بیماران کرونایی را پوشش نامناسب تزریق واکسن کووید-19 و تکمیل نشدن فرآیند واکسیناسیون دانست و افزود: 25 درصد افراد بالای 12 سال واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، ضمن اینکه 66 درصد افراد بالای 18 سال نیز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند.

وی بی توجهی و عادی انگاری در خصوص کرونا را سومین دلیل افزایش سریع شیوع و ابتلا به بیماری برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر کمتر از 5 درصد مردم ماسک استفاده می‌کنند.

علوی با اشاره به باور‌های غلط درباره کووید-19 گفت: برخی افراد از ابتلا به بیماری ترسی ندارند و با گمان به اینکه بهبود می‌یابد، از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، این در حالی است که باید عوارض آن را در نظر گرفت، زیرا اثبات شده که پانکراس درگیر می‌شود و افراد مستعد ابتلا به دیابت می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بروز اختلال‌های عروقی و ضعف‌های عضلانی شدید را از دیگر عوارض کرونا عنوان و اضافه کرد: بنابراین برای پیشگیری از افزایش ابتلا به بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شوند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/97788/افزایش-175-درصدی-ابتلای-امیکرون-در-خوزستان
بستن   چاپ