آشنایی با مغز جالب شرلوک هولمز در یک کتاب با «سیم و زر » رادیو فرهنگ
آشنایی با مغز جالب شرلوک هولمز در یک کتاب با «سیم و زر » رادیو فرهنگ
دوشنبه 13 تير 1401 - 08:31:46
آشنایی با مغز جالب شرلوک هولمز در یک کتاب با  «سیم و زر » رادیو فرهنگ

کتاب« مغز متفکر: چگونه مثل شرلوک هولمز فکر کنیم» در برنامه « سیم ‌وزر» این هفته رادیو فرهنگ نقد و بررسی می‌شود.

برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ این هفته دوشنبه 13 تیرماه به بررسی کتاب مغز متفکر: چگونه مثل شرلوک هولمز فکر کنیم اختصاص دارد و در این برنامه  سارا اسماعیلی مترجم اثر آن را معرفی می‌کند.

امین خرمی کارشناس مجری این برنامه درباره  کتاب مغز متفکر(چگونه‌مثل‌شرلوک‌هولمز‌فکر‌کنیم) با «سارا اسماعیلی»، مترجم این کتاب گفت‌وگو می‌شود.
کتاب مغز متفکر  (چگونه مثل شرلوک هولمز فکر کنیم) با نام اصلی Mastermind | اثر ماریا کونیکووا  از سوی انتشارات خزه منتشر شده است.
این کتاب که از پرفروش‌های نیویورک‌‌‌تایمز و همچنین نامزد بهترین ناداستان برای جایزه‌‌ آگاتا بوده است، خواننده را با مغز متفکر بی‌‌‌بدیل دنیای ادبیات یعنی شرلوک هولمز آشنا می‌‌‌سازد. البته کونیکووا در کتاب خود صرفا به دنیای داستانی و شیطنت‌‌‌های خلاقانه و هوشمندانه‌‌ هولمز اکتفا نکرده و سعی داشته خواننده را به دنیای ذهنی این کاراکتر رهنمون کند. او در همکاری مسالمت‌‌‌آمیزی با شخصیت‌‌‌های داستانی سر آرتور کانن دویل قصد دارد خواننده را از زاویه‌دیدی جدید با کارکردهای مغز انسان نظیر فرآیند تفکر، یادآوری، فراموشی، انواع خطاهای ادراکی، قدرت استنتاج، پیش‌‌‌داوری و… آشنا سازد.
برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت 12:00 روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/97546/آشنایی-با-مغز-جالب-شرلوک-هولمز-در-یک-کتاب-با-«سیم-و-زر-»-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ