صلح و سازش بین دو طایفه پس از 6 سال در شوش
صلح و سازش بین دو طایفه پس از 6 سال در شوش
سه شنبه 7 تير 1401 - 09:25:27
صلح و سازش بین دو طایفه پس از 6 سال در شوش

دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، دو طایفه چبیشاط کعب و سلیم کعب قبل از صدور حکم قاتل بعد از 6 سال با هم مصالحه کردند.

سجاد اسدی مهر  در گفت و گو با خبرنگاران  صبح ملت بیان کرد: با توجه بافت عشایری و با ورود به موقع اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان و تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بزرگان عشایر برای حل و فصل این اختلاف، خوشبختانه تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شوش نتیجه داد.

وی با اشاره به گذشت دو طایفه از ادامه نزاع که منجر به سازش شد را کاری بزرگ خواند و از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، معتمدین و ریش سفیدان در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه قدردانی کرد.

اسدی مهر گفت: بسیاری از اختلاف‌ها با عنایت شوراهای حل اختلاف و همچنین فرهنگ ریش سفیدی قابل حل بوده و نیاز به تشکیل پرونده و فشار مضاعف به مجموعه قضائی نیست.

دادستان شوش ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، بیان کرد: هر چقدر فرهنگ صلح و سازش توسط ریش سفیدان، اطرافیان و افراد فرهیخته جامعه گسترش پیدا کند، منجر به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری خواهد شد.

اسدی مهر با بیان اینکه فرهنگ سازی در رابطه با جلوگیری از بدعت ناشایست تیراندازی در مراسمات نیازمند همکاری بیشتر و بهتر معتمدین و سادات، بزرگان طوایف و شیوخ عشایر است، تاکید کرد: این مسئله اخلال در نظم جامعه و سلب آسایش و آرامش مردم را در بر دارد و گاهاً حوادثی تلخ نظیر جراحت و فوت عزیزانی در این مراسمات شده است.

خبرنگار: سیدمحمد موسوی


http://dezfoolnews.ir/fa/News/97347/صلح-و-سازش-بین-دو-طایفه-پس-از-6-سال-در-شوش
بستن   چاپ