رادیوخبری خوزستان منتشر شد
رادیوخبری خوزستان منتشر شد
جمعه 3 تير 1401 - 07:41:20
تذکر به بانک‌ها برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان جهت اشتغالزایی بیشتر در خوزستان


نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان خوزستان روز چهارشنبه ١ تیرماه به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

 صادق خلیلیان در ابتدای این نشست اظهار کرد: پیش از این 876 طرح با اعتباری معادل 32 هزار میلیارد ریال از طریق تبصره 18 تعیین و در شورای برنامه‌ریزی به بانک‌ها معرفی شده بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: طرح‌های تصویب شده در این شورا می‌تواند 5 هزار و 96 شغل را در استان ایجاد کند؛ برهمین اساس ضرورت برگزاری جلسه با بانک‌ها احساس می‌شد تا مسائل و مشکلات این طرح‌ها را در مراحل مختلف فرآیند بانکی بررسی کنیم.

خلیلیان عنوان کرد: خوشبختانه برخی از طرح‌ها موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند و برخی دیگر نیز توانستند اعتبارات لازم را از صنایع و طرح‌های تولیدی معرفی شده دریافت کنند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن:
شهرک‌های صنعتی خوزستان به شهرک‌های بی‌روح و بدون رونق تبدیل شده است. 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: شهرک های صنعتی به شهرک های بی روح و بدون رونق تبدیل شده است و خیلی از صنایع ما در گیر و دار یک امضا از یک اداره کل یا گرفتن تسهیلاتی هستند که فقط به افراد خاص داده می شود.

نادر زاهدی نیا با حضور در سازمان بسیج رسانه خوزستان، اظهارکرد: در راستای فعالیت هایی گسترده بسیج در کشور، سازمان بسیج صنعت و معدن نیز در سطح استان در حال فعالیت است. ساز و کار فعالیت و اهداف آن نیز در راستای رونق صنایع مختلف و معادن در استان است.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائل و مشکلاتی که در سطح استان داریم تقریبا رکود در بخش صنعت و معدن است. متاسفانه در چند سال گذشته بیش از 60 تا 70 درصد از صنایع ما غیرفعال یا به حالت نیمه فعال درآمده اند.


رئیس دادگستری خوزستان: 
دستگاه قضایی با هر گونه تجاوز و تخریب اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌کند

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: رسیدگی و برخورد با متجاوزین به اراضی ملی، منابع طبیعی، تغییر کاربری.ها و تجاوز به حریم رودخانه‌ها که در حوزه حقوق بیت المال هستند، از وظایف و تکالیف دستگاه قضایی است و این دستگاه با هرگونه تجاوز و تخریب اراضی ملی در بخش‌های مختلف، قاطعانه برخورد می‌کند.

علی دهقانی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، اظهار کرد: انفال گستره عظیمی است که شامل حوزه های مختلفی از قبیل آب، خاک و محیط زیست می شود و در اصول متعدد قانون اساسی، حفاظت و صیانت از آن مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین همه نهادهای مختلف که به عنوان متولی و امین قرار داده شده اند، باید در این صیانت و حفاظت به بهترین نحو و با حساسیت به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد:
پیش‌بینی برداشت یک هزار و 700 تن پیاز از مزارع رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: پیش بینی می شود حدود یک هزار و 700 تن پیاز از مزارع شهرستان رامهرمز برداشت شود.

فرشاد مهرابی با بیان اینکه سطح زیر کشت پیاز سبز و غده‌ای در این شهرستان 430 هکتار است، اظهار کرد: عملیات برداشت پیاز در شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: عملیات کشت پیاز در رامهرمز به صورت غده کاری، کشت مستقیم بذر و نشاکاری است که از شهریور آغاز و تا مهرماه ادامه دارد.

واژگونی آمبولانس در باغملک 5 مصدوم بر جای گذاشت

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از واژگونی آمبولانس حین ماموریت در باغملک خبر داد.

عارف شرهانی اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت 17:30 چهارشنبه (اول تیرماه) یک دستگاه آمبولانس از پایگاه چله سرخ باغملک به ماموریت اعزام شد که حین ماموریت واژگون شد.

نماینده اهواز خواستار امهال وام‌های کشاورزان شد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همچنین احیای حقوق بازنشستگان در پرداختی های سال جاری شد.

به گزارش ایسنا، سید کریم حسینی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: در استان خوزستان برخی از کشاورزان علاوه بر خسارات سیل سال 98 در 2 سال گذشته نیز به دلیل خشکسالی نتوانستند کشت کنند. باید نسبت به امهال وام های بین سال 98 و پرداخت خسارت عدم کشت تابستانه به کشاورزان به ویژه در حوزه رودخانه کارون و کرخه اقدام شود.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/97212/رادیوخبری-خوزستان-منتشر-شد
بستن   چاپ