جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت خرداد ماه شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد
جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت خرداد ماه شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 22:27:56
صبح ملت نیوز
به گزارش خبرنگار صبح ملت از هندیجان سه شنبه 31 خرداد 1401 جلسات ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست مهندس عبدالحسن دریایی فرماندار هندیجان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: روسای ادارات با اشراف کامل به مصوبات جلسات قبل در شورای سلامت شهرستان حضور پیدا کنند و اگر توان اجرای مصوبه ای را ندارند در همان جلسه اعلام کنند تا بتوان راه حلهای جایگزین مناسب را بررسی و مصوب کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در صحبتهای خود با بیان اینکه هم اکنون موارد بیماری کرونا در شهرستان و استان پایین است اظهار داشت: این موضوع نباید ما را از خطری که در آینده سلامت کشور را تهدید میکند غافل کند، تحلیل ها از شرایط موجود در کشورهای دنیا و همسایه نشان میدهد که کشور ایران بزودی وارد پیک کرونا خواهد شد. میبایست برای مقابله با شرایط جدید هوشیار و آماده باشیم.

دکتر رئیسی در شروع جلسه شورای سلامت بیان داشت: مصوبات جلسه قبل و قبلتری وجود دارد که نیاز به عزم جدی برای اجرای آنها میباشد ازجمله برخورد قاطع با اقدام غیر قانونی عرضه قلیان و جمع آوری قلیان سراهای سطح شهر، ارائه تست منفی کرونا برای کارمندانی که واکسن دوز دوم‌را تزریق نکرده اند و اقدام جدی در احداث سایت نگهداری سگهای زنده گیری شده. 

وی عنوان کرد: پایانه مسافربری هندیجان در شرایط بدی از لحاظ بهداشتی بسر میبرد، پر شدن چاه فاضلاب، عدم نظافت و گندزدایی اتاق انتظار و وضعیت بد سرویسهای بهداشتی از جمله آنان است. کشتار گاه هندیجان تغییرات خوبی داشته ولی سپتیک آن هنوز کامل ساخته نشده است.

دکتر رئیسی در مورد وضعیت آب روستایی اظهار داشت: نمونه های آب بسیاری از روستاها از لحاظ میکروبی و کدورت وضعیت نامطلوبی دارند و مخازن آب آنها به موقع لایروبی نمیشوند. ترمیم شکستگیها با سرعت بیشتری باید انجام گردد چراکه شکستگیها باعث پایین آمدن کلر آب و درنتیجه بالارفتن عوامل میکروبی آن خواهد شد.

در راستای این موضوع فرماندار هندیجان مقرر نمود شخصا از تاسیسات و وضعیت آب شرب روستاهای هندیجان بازدید کرده و در جهت رفع مشکلات موجود اقدام جدی صورت گیرد.

مهندس درخشان سرپرست شهرداری هندیجان نیز ضمن قول مساعد برای ساخت دوماهه سپتیک کشتارگاه از رها کردن پایانه مسافربری توسط متولی خصوصی آن خبر داد و بیان کرد: تا زمان تعیین متولی خصوصی دیگری، اقدامات بهداشتی پایانه را اکیپهای شهرداری انجام خواهند داد. همچنین بزودی سایت نگهداری سگهای ولگرد نیز فعال خواهد شد.

خبرنگار میترا شعبانی 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/97135/جلسه-ستاد-کرونا-و-شورای-سلامت-خرداد-ماه-شهرستان-هندیجان-در-سالن-جلسات-فرمانداری-برگزار-شد
بستن   چاپ