بایدن : سفر احتمالی به عربستان ارتباطی به مساله انرژی ندارد
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 07:27:30
ایرنا
جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفت که هنوز در مورد سفر احتمالی به عربستان سعودی تصمیمی نگرفته است اما هرگونه سفر احتمالی به ریاض به انرژی مربوط نمی شود.

به گزارش نشریه هیل، جو بایدن در پاسخ به این سوال که چه چیزی مانع تصمیم وی برای این سفر شده و آیا این تصمیم در انتظار تعهدات سعودی ها یا گفت و گو بر سر مذاکرات صلح است گفت: تعهدات سعودی ها به هیچ چیز مربوط به انرژی مربوط نمی شود و این سفر مربوط به یک نشست بزرگتر است که در عربستان سعودی برگزار می شود و دلیل سفر من به آنجا نیز همین است.

به نوشته هیل، نشست بزرگ‌تری که بایدن به آن اشاره کرد، احتمالاً نشست شورای همکاری خلیج فارس است که انتظار می‌رود اواخر این ماه در ریاض برگزار شود و احتمالاً با سفر مورد انتظار بایدن به سرزمین های اشغالی همراه باشد.

در هفته های اخیر گزارش شده است که رییس جمهور آمریکا قصد دارد به عربستان سفر کند و در آنجا با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور برای تثبیت بازارهای جهانی نفت در بحبوحه افزایش سرسام‌آور قیمت‌های گاز و نفت دیدار کند.

نشریه هیل در اوایل این ماه گزارش داد که مذاکرات در مورد این بازدید در حال انجام است اما هنوز در مراحل برنامه ریزی است.

براساس این گزارش، سفر به عربستان و ملاقات با محمد بن سلمان بحث برانگیز خواهد بود، زیرا قانونگذاران آمریکا نسبت به سابقه بد حقوق بشری ولیعهد سعودی احتمالاً مخالفت خود را ابراز می کنند.

    

http://dezfoolnews.ir/fa/News/96775/بایدن-سفر-احتمالی-به-عربستان-ارتباطی-به-مساله-انرژی-ندارد
بستن   چاپ