فاکس نیوز:جنگ اوکراین تنها به نفع پیمانکاران نظامی امریکاست
شنبه 14 خرداد 1401 - 13:57:06
ایرنا
یک روزنامه نگار آمریکایی با توجه به تلاش کاخ سفید برای طولانی کردن مدت جنگ اوکراین گفته است که این بحران تنها به نفع صنایع نظامی آمریکاست.

به گزارش شبکه فاکس نیوز؛ گلن گرینوالد گفت: آشکار است که این درگیری تنها به نفع بخش کوچکی از شهروندان در واشنگتن، صنایع تولید تسلیحات و کارکنان بخش امنیتی است که از این گونه رخدادها، درآمد و قدرت به دست می آورند.  

وی افزود: این بازار تازه برای کارخانه های تسلیحاتی آمریکا درست در هنگامی ایجاد می شود که صنایع نظامی، رونق خود را از دست داده و نیروهای ارتش از عراق و افغانستان بیرون آمده اند.

وی افزود واشنگتن هیچ تلاش دیپلماتیکی برای پایان دادن به این جنگ نمی کند که نشان می دهد در واقع نگران شهروندان اوکراین نیست. دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده ظاهرا به صورت عمدی، آتش این جنگ را برافروخته تر می کند که نشانگر اهمیت ندادن به مردم اوکراین و توجه آن به کارخانه ها و شرکت های تولید تسلیحات و قدرت دولت امنیتی است.  

فاکس نیوز به نقل از منتقدان و مخالفان سیاست واشنگتن در باره اوکراین، در باره احتمال رسیدن این جنگ به نقطه غیرقابل بازگشت و متوقف نشدنی هشدار داده است.  

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی درباره تاثیر جنگ در اوکراین بر جهان گفت: جنگ در اوکراین بحران سه بعدی غذا، انرژی و مالی را شعله ور می‌کند و آسیب پذیرترین افراد، کشورها و اقتصادها را تحت فشار قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در باره سوالی در باره لزوم واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه برای دستیابی به صلح و پایان دادن به حملات گفت: من به آن‌ها نمی‌گویم چه کاری باید انجام دهند.  از ابتدا گفته‌ام که هر امری در مورد اوکراین باید با مشارکت این کشور باشد. این سرزمین آن‌ها است. هر چند به نظر می‌رسد در مقطعی نیاز به توافقی بین دو کشور وجود دارد، اما نمی‌دانم دستیابی به این توافق مستلزم چه کاری است.  

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با حمله به اوکراین مرتکب «خطای تاریخی و اساسی» شده و اکنون «منزوی» است. منزوی شدن یک مساله است اما توانایی خروج از این انزوا دشوار است

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، روسیه نباید "تحقیر شود، ما باید بتوانیم با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک راه حل برای خروج از آن (جنگ) را پیدا کنیم. "

پوتین 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

با ورود جنگ اوکراین به چهارمین ماه، واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.  

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/96460/فاکس-نیوزجنگ-اوکراین-تنها-به-نفع-پیمانکاران-نظامی-امریکاست
بستن   چاپ