نماینده خمینی شهر :
ساز و کار دهک بندی خانوارها اصلاح شود
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 11:02:32
ایرنا
نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه باید ساز و کار تعیین دهک افراد برای دریافت یارانه به سرعت اصلاح شود، گفت: درآمد فرزندان در سرجمع درآمد خانوار منظور نشود.

 محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 25 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها گفت: برخی همکاران خبری دادند مبنی بر اینکه قیمت مرغ با اشباع در برخی از استان‌ها از سقف اعلامی دولت نیز تنزل پیدا کرده که این وضعیت نشان می‌دهد سیاست هدفمند شدن به مرور زمان و به تدریج پاسخ می‌دهد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت تقاضا دارم برنامه مبارزه با قاچاق را که با جدیت شروع کرده، با دقت بیشتر ادامه دهد و از احتکار جلوگیری کند.

وی با اشاره به برخی رویه‌ها در تعیین افرادی که استحقاق دریافت یارانه دارند، اضافه کرد: این رویه‌ها باید اصلاح شود به طور مثال اگر فرزندی 30 ساله درآمدی داشته باشد، درآمد وی به مجموع درآمد خانوار افزوده می‌شود در حالی که این روش اشتباه است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این رویه را اصلاح کند؛ نباید درآمد فرزندان به حساب پدر و مادر محاسبه شود چرا که این کار غلط است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس بیان داشت: همچنین برخی افراد درمقطع کوتاه زمانی درآمد خاصی داشتند به طور مثال فرد مسکن خود را به منظور تبدیل آن به مسکن بهتر فروخته است اما سازمان هدفمندی به صرف اینکه در مقطع زمانی کوتاهی مبلغی در حساب فرد وجود داشته یارانه وی را قطع کرده که این رویه‌ها اشتباه بوده و باید اصلاح شود.

وی افزود: اگر رویه‌ها در تعیین دهک افراد برای دریافت یارانه به سرعت اصلاح شود مردم با دولت، مجلس و حاکمیت همراهی می‌کنند. از هیأت رئیسه، وزرا و ریاست جمهوری می‌خواهم به سرعت این رویه‌های غلط را اصلاح کنند؛ اگر به تحقق این مهم سرعت بخشند مردم با تصمیم‌گیری‌های اساسی و پایه‌ای دولت همراهی کرده و می‌کنند.

 همچنین در این نشست جبار کوچکی نژادارم ساداتی در تذکری آئین نامه ای، گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس تمامی دستگاه ها موظفند در تحقیق و تفحص با مجلس همکاری کنند، اما با وجود آنکه بیش از 3 ماه است تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی را ارائه داده­ایم اما متاسفانه بانک مرکزی از همکاری امتناع می کند.

نماینده مردم رشت  خطاب به رئیس مجلس بیان داشت: در این راستا علاوه بر نوشتن 2 بار نامه به حضرت عالی، نامه ای نیز در این خصوص به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دادم اما بانک مرکزی همچنان با وظایف قانونی مجلس مخالفت می کند و این همکاری صورت نگرفته است.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: من در جریان مکاتبات شما هستم، البته رئیس بانک مرکزی هم در این خصوص مکاتبه ای با من داشته است که پاسخی به ایشان دادم و لذا حتما پیگیری می کنیم که قانون اجرایی شود و فاصله اتفاق افتاده را به زمان تحقیق و تفحص اضافه خواهیم.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/95762/ساز-و-کار-دهک-بندی-خانوارها-اصلاح-شود
بستن   چاپ