برنامه «کتاب بان» امروز شنبه 17 اردیبهشت ، با نگاهی به جایزه جهانی IBBY-iRead
برنامه «کتاب بان» امروز شنبه 17 اردیبهشت ، با نگاهی به جایزه جهانی IBBY-iRead
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 09:11:31
 برنامه «کتاب بان» امروز شنبه 17 اردیبهشت  ، با نگاهی به جایزه جهانی 
IBBY-iRead به  بررسی  ویژگیهای ترویج گر ممتاز  این جایزه اختصاص دارد.

علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» در برنامه این هفته میزبان زهره قائینی مدیر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و مدیر پروژه با من بخوان و برنده جایزه بین المللی IBBY-iRead  2022 است و با وی درباره  اهمیت  و ویژگی ها و‌اهداف این جایزه  گفت و‌گو می کند.

جایزه ترویج‌گر برجسته خواندن ایبی- آی رید IBBY-iRead جایزه‌ای است که از سال 2018 هر دو سال یک بار به دو ترویجگر برجسته خواندن اهدا خواهد شد.

جایزه ترویج‌گر برجسته خواندن ایبی- آی رید IBBY-iRead با هدف تشویق تعهد پایدار در قبال ترویج کتابخوانی و امید این که ترویج کتابخوانی در میان همه مردم کره زمین گسترش یابد بنیان گذاری شد. این جایزه مشوق افرادی است که حداقل سه سال، با نوآوری و خلاقیت، در زمینه خواندن و شیوه‌های مختلف آن با کودکان و نوجوانان فعالیت کرده باشند و فعالیت‌شان تداوم داشته باشد. این فعالیت‌ها می‌تواند فعالیت‌هایی مانند ایجاد پروژه‌های کتابخوانی و اجرای فعالیت‌های پویا در این پروژه‌ها، ترویج مؤثر خواندن و راهبردهایی در این راستا و حمایت از حق کودکان برای خواندن باشد.
در این برنامه معیارهای انتخاب نامزد برای جایزه ترویج‌گر برجسته خواندن ایبی- آی رید IBBY-iRead از جمله  پایداری، اثرگذاری، الهام‌بخشی، کاوشگری و نوآوری در اجرای پروژه‌های کتابخوانی. پایبندی و احساس مسئولیت در ایجاد عشق به خواندن، توانمند کردن کودکان در امر خواندن در مناطق محروم و بی‌ثبات و تداوم آن بررسی می شود.
  همچنین با توجه به رسالت  برنامه در بخشی معرفی مروجان کتابخوانی در کشور پرداخته می شود و  شنوندگان این هفته با «طیبه آتون» فعال مروج کتابخوانی از روستای کلاب استان کهکیلویه و بویر احمدآشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» به تهیه کنندگی  فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین از  گروه کتاب رادیو فرهنگ ساعت 10:30 به مدت 30 دقیقه روی موج اف ام ردیف106 مگاهرتز پخش می شود.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/95488/برنامه-«کتاب-بان»-امروز-شنبه-17-اردیبهشت-،-با-نگاهی-به-جایزه-جهانی-IBBY-iRead
بستن   چاپ