خطاطی و کتابت قرآن کریم به نام "شمیم رمضان" در دزفول برگزار شد
خطاطی و کتابت قرآن کریم به نام "شمیم رمضان" در دزفول برگزار شد
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 21:35:49
صبح ملت نیوز
گردهمایی هنرمندان انجمن خوشنویسان دزفول برای خطاطی و کتابت قرآن کریم به نام "شمیم رمضان "

گردهمایی هنرمندان انجمن خوشنویسان شهرستان دزفول امروز 2  اردیبهشت ماه 1401 ساعت پنج عصر در بقعه شاه رکن الدین با حضور"علی فرهمند پور" فرماندار ویژه شهرستان دزفول وجمعی از هنرمندان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری صبح ملت نیوز  سید محمد حجاز (رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان دزفول) در گفتگویی اختصاصی  پیرامون این گردهمایی به خبرنگار ما  گفت :جمع کثیری از هنرمندان خوشنویس با درجه فوق ممتاز ،ممتاز و اساتید در مکان مقدس "بقعه شاهرکن الدین" به کتابت آیات قرآن و احادیث در ماه مبارکه رمضان پرداختند.

 وی با بیان اینکه چه خط هایی در نگارش این کتاب ها نوشته شده ادامه داد : چهار گونه خط در نگارش کتابت ها استفاده شده از جمله  ثلث، نسخ ،شکسته ونستعلیق.

 سید محمد حجاز در مورد هدف از این برنامه اظهارداشت :  هدف از این کار جمع شدن  بچه هایی است که به ماه مبارک رمضان و قرآن کریم  اهمیت می دهند ؛البته این خط ها در آخر به صورت یک کلکسیون جمع آوری خواهندشد و در موقع مناسب به صورت نمایشگاه ارائه می‌شوند.

 رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان دزفول با توجه به فعالیت یکی از اعضای این انجمن پیرامون نسخه خطی برای حرم مطهر حضرت معصومه علیه السلام بیان کرد:  جناب استاد سید عزیزالله آذرنگ در حوزه مفاهیم قرآن در اهواز بسیار مطرح هستند و این دومین قرآنی است که ایشان به صورت نسخ می نویسند .

وی ادامه داد: البته اولین قرآن را که نوشتند به آستان قدس رضوی هدیه کردند  و دومین قرآن را برای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها آماده می کنند؛  این کتاب قرآن به خط ثلث عثمان طاها نوشته می شود .

سید محمد حجاز نیز بر لزوم توجه به بی مکانی انجمن خوشنویسان دزفول تاکید کرد واز مسولین تقاضای کمک داشت و گفت: این انجمن با این وسعت کاری نیاز به یک مکان مناسب و بزرگتری دارد و از مسئولین خواهش می کنم به این مطلب رسیدگی کنند .

وی در پایان اظهار کرد: بعد از افطاری از تمامی هنرمندان انجمن خوشنویسان دزفول تقدیر نامه‌ای به رسم ادب داده خواهد شد  و همچنین ازپایگاه خبری صبح ملت نیوز برای پوشش خبری بسیار خوبشان سپاسگزارم .
به مجموعه از عکس های این گردهمایی معنوی توجه بفرمایید .
خبرنگار و عکاس : سمیه مقدم 






http://dezfoolnews.ir/fa/News/94905/خطاطی-و-کتابت-قرآن-کریم-به-نام-شمیم-رمضان-در-دزفول-برگزار-شد
بستن   چاپ