تشخیص بیماری‌های ویروسی در 20 ثانیه
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 - 10:16:14
ایسنا

تشخیص بیماری‌های ویروسی در 20 ثانیه

تشخیص بیماری‌های ویروسی در 20 ثانیه

نسل جدید کیت‌های تشخیص ‌سریع، مبتنی بر نانو فناوری، امکان پاسخ‌دهی در مدت 20 ثانیه را برای تشخیص بیماری‌های ویروسی فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، با شیوع کرونا، کیت‌های تشخیص این بیماری به تولید رسید و گروهی از پژوهشگران ایرانی موفق شدند تا از کیت تشخیص سریعی رونمایی کنند که تنها ظرف 20 ثانیه و با نمونه‌برداری از بزاق دهان، فرآیند تشخیص را انجام می‌دهد.

طاهره روحانی از مؤسسان این شرکت با بیان اینکه این کیت یک کیت بزاقی است و نمونه‌برداری از بزاق دهان به‌عنوان یک تست کاملا غیرمخرب، انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در سایر تست‌های کرونا، نمونه‌برداری از انتهای بینی و انتهای حلق صورت می‌گیرد که حس ناخوشایندی برای فرد ایجاد می‌کند و امکان آسیب‌رساندن به‌ویژه در داخل بینی وجود دارد، اما در کیت تشخیص سریع نانو کیت، نمونه‌گیری فقط از داخل دهان است، به‌طوری که سواپ صرفا کمی آغشته به بزاق دهان می‌شود و بر رو و زیر زبان به‌آرامی کشیده می‌شود تا نمدار شود و هیچ‌گونه اثرات تخریبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت این محصول، کاملا رقابتی و مقرون‌به‌صرفه و انجام تست با این کیت، بسیار ساده اسـت؛ به‌طوری‌که نیاز به اپراتور متخصص ندارد و هر شخصی در داخل خانه هم می‌تواند با نانو کیت تشخیص سریع، فرآیند تست را انجام دهد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، روحانی، سرعت بالای پاسخ‌‎دهی و امکان دریافت پاسخ در مدت زمان 20 ثانیه را از ویژگی‌های این کیت دانست و اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های این محصول، اندازه‌گیری در دمای محیط و بدون نیاز به گرمادهی است. این محصول با دریافت مجوز CE اروپا، وارد حوزه صادرات خواهد شد.

همکاری بین مراکز معتبر درخصـوص تعیین صحت‌سنجی محصول، همکاری بین مراکز معتبری چون پارک علم و فناوری سلامت بوعلی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/94828/تشخیص-بیماری‌های-ویروسی-در-20-ثانیه
بستن   چاپ