رئیس شورای شهر شوش اعلام کرد؛طرح ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای سطح شهر با حضور مسئولان قضایی و انتظامی، شهردار و شورای شهر آغاز شد
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 08:00:15
صبح ملت نیوز
به گزارش خبرنگارصبح ملت جلسه اعضای شورای اسلامی شهر با حضور سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش، اسکندر خطایی رئیس دادگستری، سجاد اسدی مهر دادستان عمومی و انقلاب، سرگرد دالوند معاونت نیروی انتظامی شهرستان و سروان رشیدی نماینده پلیس راهور طرح ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای فروش میوه در سطح شهر را بررسی کردند.

محمد میاحی رئیس شورای شهر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان به اهمیت ساماندهی متناسب دستفروشان و ایجاد بازارچه های فصلی بر مبنای زیست پذیری شهری، بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از رکود و تورم که معیشت تعدادی از اقشار ضعیف جامعه را با مشکل مواجه کرده است، فروشندگی خیابانی دستفروشی و وانت بارهای فروش میوه و تره بار به‌عنوان تنها گزینه کسب درآمد انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ساماندهی دست‌فروشان با حفظ کرامت و منزلت آنان و ایجاد محل های مناسب حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تلاش دارد تا ضمن رعایت حقوق شهروندان در رفع سد معبر، با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها ذیربط، طرح ساماندهی دست‌فروشان را اجرا کند، خاطرنشان کرد: باید مکان‌های خوبی را در شهر برای انتقال دست‌فروشان در نظر بگیریم تا آنان مشتریان خود را از دست ندهند و کسب و کار آنها بعنوان فرصت اشتغالزایی کم هزینه فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شوش افزود: ساماندهی دست‌فروشان همواره دغدغه مدیریت شهری برای برقراری نظم و زیبایی شهر بوده و به این موضوع به عنوان یک ضرورت توجه شده است.


در ادامه این نشست سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش موضوع غیر بومی بودن اغلب دستفروشان و معضلات ناشی از گسترش روزافزون این عارضه در سطح شهر را مطرح کرد و با اشاره به جانمایی مناسب در اطراف بازارهای اصلی طرح اجرای ساماندهی دستفروشان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی همچنین ضمن قدر دانی از حضور میدانی دادستان شهرستان شوش در طرح ساماندهی دستفروشان بلوار امام خمینی (ره)، ابراز امیدواری کرد با هم افزایی مجموعه انتظامی، قضایی و شهرداری طرح ساماندهی دستفروشان چهارراه نیز با موفقیت به انجام برسد.
داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش خواستار بررسی کارشناسی همه جوانب طرح ساماندهی دستفروشان قبل از اجرا و ورود قوه قهریه به این موضوع شد.

سجاد اسدی مهر جانمایی مناسب، اطلاع رسانی، جلب مشارکت متقاضیان، ثبت نام و شناسایی دستفروشان را جزو شرایط اجرای طرح مورد نظر دانست.

وی افزود: دستفروشی عارضه ای است که علاوه بر مشکلات و معضلات بهداشتی و زیست محیطی مزایا و منافعی در سطح جامعه به ویژه اقشار کم دارد ایفا می کند که باید با دقت و نظم دهی بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

اسکندر خطایی رئیس دادگستری شهرستان شوش نیز در بخشی از سخنان خود وضعیت فعلی دستفروشان را مورد انتقاد قرار داد و خواستار جانمایی مناسب با حفظ کرامت انسانی به عنوان محل کسب و کار کم هزینه شهروندان شد.

وی افزود: با تفکیک نوع کار و فعالیت دیتفروشان، شرایط استقرار آنان در سطح شهر میتوان بر نحوه جانمایی، زمان بندی، و دیگر بخش های اجرای طرح ساماندهی نتیجه مطلوب را رقم زد

در ادامه این نشست اعضای شورای شهر بر استفاده از ظرفیت بازارچه های موجود، نظم بخشی به بازارچه های سطح شهر و جانمایی مناسب این مراکز تجاری تاکید کردند همچنین از محل های پیشنهادی اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بازدید میدانی بعمل آورند.

خبرنگار: سیدمحمد موسوی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/94276/رئیس-شورای-شهر-شوش-اعلام-کرد؛طرح-ساماندهی-دستفروشان-و-وانت-بارهای-سطح-شهر-با-حضور-مسئولان-قضایی-و-ان
بستن   چاپ