معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش
وزارت ورزش و جوانان: 5 میلیون دانش‌آموز چاق داریم
پنجشنبه 18 فروردين 1401 - 11:50:45
ایسنا
وزارت ورزش و جوانان: 5 میلیون دانش‌آموز چاق داریم
   

 معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه نزدیک به 5 میلیون دانش‌آموز در کشور دچار اضافه وزن هستند، ‌گفت: این مسئله بسیار نگران کننده است و می‌تواند پیامدهای منفی برای نظام سلامت و اجتماعی کشور به دنبال داشته باشد.

سینا کلهر با تاکید بر توجه هرچه بیشتر به حوزه ورزش دانش‌آموزی و به ویژه پرورش استعدادهای ورزشی، اظهار کرد: ورزش دانش‌آموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و استعدادهای ورزشی باید شناسایی و وارد چرخه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شوند و در این راستا المپیادهای ورزشی بسیار کمک کننده است چرا که برخی قهرمانان از دل المپیادهای ورزشی بیرون می‌آیند.
وی ادامه داد: ظرفیت 14 میلیون دانش‌آموز بسیار بیشتر از آن است که بتوان به چند مورد خاص اکتفا کرد و باید المپیادهای دانش آموزی به شکل منظم برگزار شود و استعدادیابی در ورزش دانش‌آموزی به صورت جدی مدنظر قرار گیرد و در صورت تحقق این رویه به طور حتم اتفاقات خوبی در آینده رخ خواهد داد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مقوله تحرک دانش‌آموزان دیگر موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت، خاطرنشان کرد: نزدیک به 5 میلیون دانش آموز دچار اضافه وزن هستند و این مسئله بسیار نگران کننده است و می‌تواند پیامدهای منفی برای نظام سلامت و نظام اجتماعی کشور به دنبال داشته باشد و به صورت جدی نیازمند تغییر و تحولات اساسی در زنگ ورزش و فعالیت ورزشی در مدارس کشور هستیم.
کلهر افزود: سلامت دانش‌آموزان، کنترل وزن و موضوع تحرک دانش‌آموزان به عنوان یکی از مطالبات جدی باید در دستورکار قرار گیرد و امیدوار هستیم فدراسیون دانش‌آموزی در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/94179/وزارت-ورزش-و-جوانان-5-میلیون-دانش‌آموز-چاق-داریم
بستن   چاپ