پاسداشت فرهنگ کهن ایرانی در نوروز 1401 در قاب تصویر
پاسداشت فرهنگ کهن ایرانی در نوروز 1401 در قاب تصویر
شنبه 6 فروردين 1401 - 17:43:12
صبح ملت نیوز
پاسداشت فرهنگ کهن ایرانی در نوروز 1401 در قاب تصویر

به گزارش خبرگزاری صبح ملت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی گفت : آداب و رسوم و مراسم آیینی در یک سرزمین، وحدت ملی مردم آن سرزمین را تضمین و ارتباط نسل‌های حال و آینده را با تاریخ‌گذشته شان برقرار می‌کند و موجب تقویت هویت ملی می‌شود.
محسن آشوری افزود: نوروز جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران کهن است. خاستگاه نوروز در ایران کهن است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم نوروز در کشورهای مختلف از جمله هند گفت: در شبه قاره هند نیز جشن نوروز با جلوه‌ای خاص و با برگزاری مراسم‌های گوناگون پاس داشته می‌شود.
آشوری افزود: این نمایشگاه سه بعدی با محوریت معرفی آداب و رسوم اقوام گوناگون برای پاسداشت نوروز در بستر فضای مجازی برپا شده است تا جامعه هند به ویژه نسل جوان این کشور با این عید باستانی در قالب تصویر بیشتر آشنا شوند.
علاقه‌مندان برای استفاده و تماشای این نمایشگاه سه بعدی می‌توانند به نشانی اینترنتی https://www.artsteps.com/embed/623abf101964fcc7c0a07103/560/315 مراجعه کنند

http://dezfoolnews.ir/fa/News/93744/پاسداشت-فرهنگ-کهن-ایرانی-در-نوروز-1401-در-قاب-تصویر
بستن   چاپ