راز غرق شدن کشتی تایتانیک با یک عکس برملا شد
راز غرق شدن کشتی تایتانیک با یک عکس برملا شد
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 13:34:23

برنامه «عکس‌های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی عکسی از کشتی غرق شده تایتانیک می‌پردازد.

به گزارش صبح ملت  نیوزبه نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از غرق شدن کشتی عظیم تایتانیک رفته است.

این عکس به ظاهر ساده سیاه و سفید، کوه یخ تیزی را در میان دریایی آرام نشان می‌دهد که منجر به غرق شدن کشتی تایتانیک شد. این تصویر تقریبا یک قرن پیش گرفته شده است.

عکاس این تصویر پرینز آدالبرت عکس را در روز 14 آوریل 1912 درست ساعتی بعد از برخورد تایتانیک با یک تکه بزرگ کوه یخ ثبت کرد. چیزی که این عکس را نسبت به سایر عکس ها متمایز می کند این است که پرینز در توصیف تکه یخ نوشته روی کوه یخ رنگ قرمز کاملا قابل مشاهده بود، و احتمالا این رنگ توسط برخورد یک کشتی ایجاد شده است. کشتی تایتانیک با 2200 سرنشین در حال عبور از اقیانوس اطلس به مقصد نیویورک، با کوه یخ برخورد می کند و 1517 نفر از این سرنشینان در این حادثه کشته شدند. کاپیتان این کشتی، ادوارد جان اسمیت یکی از باتجربه‌ترین کاپیتان‌های انگلیسی، با حدود 50 سال دریانوردی سعی در کنترل و جلوگیری از برخورد کشتی با کوه یخ داشت اما از آنجائیکه تایتانیک با سرعت 29 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد این کار امکان پذیر نبود.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه 27 اسفند ماه ساعت 03:15 بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت 10:15 ،19:15و شنبه ساعت‌های 21:45،14:15،08:45 و یکشنبه ساعت 16:45برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/93430/راز-غرق-شدن-کشتی-تایتانیک-با-یک-عکس-برملا-شد
بستن   چاپ