شمار فوتی های حوادث چهارشنبه سوری به 13 نفر رسید
شمار فوتی های حوادث چهارشنبه سوری به 13 نفر رسید
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 01:22:09
آخرین خبر

متاسفانه آمار حوادث چهارشنبه سوری در کشور در حال افزایش است به طوری ٨١4 نفر مصدوم و ١٣ فوتی تاکنون اعلام شده است.

*رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 52 هنجارشکن که امنیت و آرامش شهروندان را مختل کرده بودند خبر داد.

*سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران: 61 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در تهران افراد ١١ تا ٢٠ سال هستند و بیشترین آمار به تفکیک سن در این گروه است. ١٠ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال را بانوان و ٩٠ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که البته گروه سنی زیر 30 سال بالاترین آمار مصدومان را  به خود اختصاص داده است.

*سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران از خروج یک دستگاه آمبولانس از عملیات در پی اصابت مواد محترقه خبر داد. خوشبختانه تکنسین اورژانس در این حادثه آسیب ندید.

*رئیس اورژانس اعلام کرد: تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری به 814 نفر رسیده و از این تعداد 142 نفر بستری هستند که 20 نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. تعداد فوتی‌ها هم 13 نفر شده است.  سید جعفر میعادفر  گفت: تا به این لحظه  متأسفانه 63 نفر دچار قطع عضو شده اند. وی با اشاره به اینکه 243 نفر آسیب‌های چشمی دیده اند گفت: 345 نفر دچار سوختگی با درصدهای متفاوت شده اند.

*سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص آخرین آمار دستگیری هنجارشکنان شب چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: تا ساعت 20:30 امشب تعداد 49 نفر از افراد هنجارشکن توسط ماموران پلیس تهران دستگیر شده‌اند. وی اعلام کرد: متاسفانه بر اثر اصابت ترقه های دست ساز به ماموران پلیس 4 مامور مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند.

*دکتر یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: متاسفانه از امروز که روز چهارشنبه سوری است از ساعت ٨ صبح روز جاری تا به حال ٢٢ نفر مصدوم شدند که ١٢ نفر به بیمارستان منتقل شدند و 9 نفر در محل درمان شدند.

همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: بیشترین آمار مربوط به این چهار پنج روز آخر در آستانه چهارشنبه سوری است و براساس مقایسه با سال گذشته47 درصد رشد در مصدومان را داریم.

وی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت مرکز هدایت عملیات و بحران داریم، ادامه داد: بیشترین حوادث مربوط به سه استان است که آذربایجان شرقی، تهران 18 درصد و استان قزوین است. 

به گفته خالدی، 15 درصد افراد آسیب دیده عابران هستند به همین دلیل توصیه می شود که مردم حتما قبل از شروع این حوادث خود را به منزل برسانند. وی تصریح کرد: در این حوادث بر اساس آمار تاکنون 5٠ نفر دچار قطع عضو، ١66 نفر دچار آسیب به چشم و ٢5٣ نفر دچار سوختگی شدند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/93407/شمار-فوتی-های-حوادث-چهارشنبه-سوری-به-13-نفر-رسید
بستن   چاپ