اتمام عملیات مبارزه با علف های هرز در شهرستان کارون
اتمام عملیات مبارزه با علف های هرز در شهرستان کارون
جمعه 20 اسفند 1400 - 19:20:37
اتمام عملیات مبارزه با علف های هرز در شهرستان کارون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون امسال مبارزه با علف های هرز در سطح  11500 هکتار مزارع گندم و 900 هکتار  مزارع کلزا انجام شد.
به گزارش خبرنگارما مدیرجهادکشاورزی کارون گفت: علفهای هرز در جذب رطوبت، مواد غذایی و اشغال فضا در رقابت با محصول اصلی قرار می گیرد.وی افزود لزوم بروز رسانی دانش مورد نیاز در این زمینه و بهره گیری از دانش نوین در مبارزه با علف های هرز و معرفی سموم جدید با کارایی بالاتر لازم‌الاجراست. 

جبارحمادی  درادامه اظهارداشت : عدم مدیریت صحیح زراعی و بکارگیری روش های نادرست مبارزه شیمیایی منجر به بروز  پایداری علفهای هرز در مزارع می شود‌. 

وی  ادامه داد: علیرغم اتمام مبارزه با علف های هرز موجود در مزارع غلات، حذف علف های هرز حاشیه مزارع و جوی های آبیاری به منظور جلوگیری از ورود و انتقال بذر علفهای هرز حاشیه به درون مزرعه، همچنان ادامه دارد.
 
حمادی در پایان گفت: در سال زراعی جاری همزمانی وقوع بارندگی ها و کاهش دما باعث تاخیر در عملیات سم پاشی با ادوات پشت تراکتوری گردید و بدین منطور کشاورزان به جهت از دست ندادن تاریخ مبارزه، اقدام به سم پاشی هوایی مزارع با پهپاد در سطح 1400 هکتار نمودند.خبرنگارناصرحکیمی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/93179/اتمام-عملیات-مبارزه-با-علف-های-هرز-در-شهرستان-کارون
بستن   چاپ