توقیف کشتی باری اولین اقدام تحریمی فرانسه علیه روسیه
توقیف کشتی باری اولین اقدام تحریمی فرانسه علیه روسیه
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 01:07:14
باشگاه خبرنگاران
 
فرانسه یک کشتی باری روسیه را با مطرح کردن ادعای نقض تحریم‌ها توقیف کرد.

گارد دریایی فرانسه، یک کشتی را که در حال حمل تعدادی وسائل نقلیه  به سمت روسیه بود به بهانه نقض تحریم‌های مربوط به جنگ اوکراین، در کانال مانش، توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تی آر تی، بازرسی گمرکی این کشتی از صبح آغاز شد و همچنان ادامه دارد و به بندری در شمال فرانسه هدایت شده است.

سفارت روسیه در فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات‌های روسی یادداشت اعتراض آمیزی به وزارت خارجه فرانسه در مورد توقیف کشتی باری روسی در کانال مانش ارسال کرده و در تلاش هستند تا از مقامات فرانسوی در مورد کشتی توقیف شده روسی توضیحاتی دریافت کنند.

این کشتی در حالی توقیف می‌شود که در پی تهاجم روسیه به اوکراین، کشور‌های غربی حمله روسیه را به عنوان نقض فاحش قوانین بین المللی محکوم کرده و تحریم‌های سریع و فلج کننده‌ای را علیه روسیه وضع کرده اند.

با ادامه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پسخ به حمله روسیه به اوکراین،  وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به تحریم‌های انگلیس و اتحادیه اروپا که پوتین و لاوروف را هدف گرفته گفت که این دو شخص هیچ حساب کاربری در انگلیس یا هیچ کشور خارجی دیگری ندارند و روسیه در واکنش، تحریم‌های متقابل علیه غرب را اعمال خواهد کرد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/92421/توقیف-کشتی-باری-اولین-اقدام-تحریمی-فرانسه-علیه-روسیه
بستن   چاپ