تلاش رئیس جمهوری فرانسه برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین؛ ماکرون با پوتین صحبت می‌کند
تلاش رئیس جمهوری فرانسه برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین؛ ماکرون با پوتین صحبت می‌کند
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 09:37:23

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه بعد از صحبت‌های امانوئل ماکرون با همتای اوکراینی خود گفت که رهبر الیزه در حال انجام آخرین تلاش‌های خود برای جلوگیری از وقوع یک درگیری تمام عیار در اوکراین است.

به گزارش صبح ملت نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، این مقام دولت فرانسه گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نهایت تلاش خود را به کار بسته است تا از یک درگیری بزرگ در اوکراین جلوگیری کند. او حاضر است برای ثبات و صلح گام‌های جدیدی بردارد و هیچگونه ماموریت جدیدی را بعید نمی‌داند.

او افزود: با این حال احتمال خشونت جدید فزاینده همچنان بالاست.

به گفته این مقام ریاست جمهوری فرانسه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به ماکرون اطمینان خاطر داد که "او به تحریکات در امتداد خط تماس در دونباس پاسخ نخواهد داد."

این مقام گفت: اگر روسیه بخواهد، به اندازه کافی نیرو برای حمله به اوکراین جمع کرده است. یک کمپین نظامی علیه اوکراین، ممکن است جنگ را به قلب اروپا بکشاند.

قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای پنجمین بار در سال جدید میلادی با ماکرون تلفنی گفت‌وگو کند. سخنگوی کرملین گفت که این مذاکرات برای 20 فوریه (امروز) برنامه‌ریزی شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که ماکرون می‌خواهد درباره تشدید اوضاع اوکراین با همتای روس خود رایزنی کند.

اوضاع در امتداد خط تماس در شرق اوکراین از صبح 17 فوریه به شدت تغییر کرده است. دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک با انفجارهایی که به شلیک خمپاره‌های نیروهای دولتی کی‌یف نسبت داده می‌شود، مواجه شده‌اند. این انفجارها به برخی از تاسیسات غیرنظامی آسیب رسانده است.

روز جمعه رهبران دونتسک و لوهانسک تخلیه سکنه این دو منطقه به سمت روسیه را اعلام کرده و به افزایش تهدید و خصومت‌ها اشاره داشتند. منابع محلی بامداد امروز یکشنبه هم از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر دادند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/91945/تلاش-رئیس-جمهوری-فرانسه-برای-جلوگیری-از-وقوع-جنگ-در-اوکراین؛-ماکرون-با-پوتین-صحبت-می‌کند
بستن   چاپ