کاشت دانه در صحرا با استفاده از ربات ها
کاشت دانه در صحرا با استفاده از ربات ها
پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 12:41:05
صدا و سیما
کاشت دانه در صحرا با استفاده از ربات ها

مازیار اتحادی، فارغ التحصیلی ایرانی مؤسسه طراحی و نوآوری دبی، پروژه ای را ارائه کرده است که براساس آن، یک ربات پهپاد خودکار با کنترل به طور دستی، دانه های گیاهان را در زمین های کویری می کارد. 
این پروژه با هدف تبدیل زمین های شنی و ماسه ای غیرقابل سکونت صحراها به منظره هایی سرسبز اجرایی شده است.
ربات A’seedbot در طول روز به طور خودکار حرکت می کند و انرژی لازم برای حرکت را از پنل های خورشیدی تعبیه شده در سطح فوقانی دریافت می کند. 
وظیفه اصلی این ربات، کمک به کشت زمین های بایر است. A’seedbot به طور مستقل و به تنهایی کار می کند و فعالیت خود را از صبح آغاز می کند.
پاهای که برای این ربات ساخته شده، به شکل پروانه بوده و به کمک آنها به جلو حرکت می کند و روی شن های صحرا به صورت پارویی حرکت می کند. عملیات کاشت بذر در زمین نرم از قسمت انتهای ربات صورت می گیرد. 
ربات A’seedbot شکل منحصربه فردی دارد و به سه قسمت می توان آن را تقسیم کرد؛ در این طراحی طولی، یک قسمت مخصوص دیدن، یک قسمت برای مسیریابی و قسمت دیگر به منظور کاشت بذر درون خاک است.
دو حسگر فراصوت در قسمت جلویی ربات جاسازی شده که به ربات اجازه می دهد تا هنگام حرکت به جلو، زمین مقابل خود را ارزیابی کند.
سر متحرک این ربات هم به آن اجازه می دهد در جهات مختلف نگاه کرده و مسیر درست را انتخاب کند. پس از این که تصمیم نهایی برای حرکت گرفته شد، پاهای پارویی شکل A’seedbot کمک می کند تا ربات خودکار، خود را رو به جلو براند و حتی جهت را تغییر دهد. 
در نهایت، ربات  قسمت انتهایی ربات روی زمین قرار می گیرد و دانه ها را هر جایی که لازم باشد درون زمین می کارد.
واحد پردازش داخلی ربات به آن کمک می کند تا هم شرایط زمین را کنترل کرده، مکان های مناسبی را برای کاشت بذرها تعیین کند و هر چند روز یک بار آنها را تحت نظر داشته باشد. 
در همین حال، پنل های خورشیدی در بالای ربات به آن کمک می کند تا از حرارت گرمایی خورشید استفاده کرده و انرژی آن را در باتری های داخلی خود ذخیره کند.
استفاده از تعدادی از این ربات های A’seedbot کمک می کند تا زمین های بایر صحرا به واحه های سرسبز تبدیل شوند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/91718/کاشت-دانه-در-صحرا-با-استفاده-از-ربات-ها
بستن   چاپ