جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای اصلاح قانون به کارگیری سلاح
جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای اصلاح قانون به کارگیری سلاح
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 13:11:30

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح خبر داد و گفت که احتمالا این لایحه با قید دوفوریت از ابتدای سال آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعد از حادثه‌ای که برای شهید رنجبر از ماموران نیروی انتظامی استان فارس در چند روز گذشته توسط یکی از اراذل و اوباش رخ داد و باعث شهادت وی شد، کمیسیون امنیت ملی با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت فوق‌العاده بررسی لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح را در دستور کار قرار داد این جلسه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و ناجا تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست فرماندهی کل نیروی انتظامی برای بررسی دو فوریت این لایحه و دستور رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی سومین جلسه خود را امروز تشکیل داد تا در نهایت بررسی‌ها منجر به تصویب قانونی شود که بتواند نظم و امنیت را برای مردم در کشور به ارمغان آورد.

رضازاده در پایان اظهار کرد: بعد از تعطیلات یک هفته مجلس شورای اسلامی مجددا کمیسیون امنیت ملی جلسات خود را تشکیل خواهد داد. این لایحه 18 ماده دارد که احتمالا مواد آن بیشتر خواهد شد و در نهایت به صحن علنی ارجاع می‌شود با توجه به این‌که مجلس از اسفندماه وارد بررسی بودجه می‌شود لذا لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح از ابتدای سال 1401 در دستور صحن قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/90740/جلسه-فوق‌العاده-کمیسیون-امنیت-ملی-برای-اصلاح-قانون-به-کارگیری-سلاح
بستن   چاپ