رادیو شوش منتشرشد
رادیو شوش منتشرشد
جمعه 8 بهمن 1400 - 14:05:40
رادیو شوش منتشرشد 
بامروری بر مهم ترین خبرهای  شهرستان در  هفته ای  که گذشت با صدای لیلا حجازی  منتشر شد 

امام جمعه شهرستان شوش (خوزستان) خواستار رسیدگی مسوولان به مطالبات کارگران شرکت میان آب شد.
حجت الاسلام و المسلمین «مهدی علیزاده اصل» با حضور در جمع کارگران شرکت میان آب شهرستان کرخه در محوطه مصلی نماز جمعه اظهار داشت: جمعی از کارگران شرکت میان آب در خصوص نبود امنیت شغلی مطالبات و خواسته‌های دارند که لازم است به مطالبات آنها رسیدگی شود.
حادثه در کارخانه هفت تپه شوش یک کشته بر جا گذاشت
مسوول روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: 2 نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه حین تعمیرات کارخانه دچار حادثه شدند که یکی از آنها مصدوم و یکی دیگر جان باخت.
غلامرضا پاک چی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در جریان عملیات تعمیرات کارخانه شکر 2 نفر از کارگران زحمتکش کارخانه شکر در حین انجام کار دچار حادثه شدند.
وی ادامه داد: ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که فرسودگی کابل‌های انتقال برق دستگاه پن پخت شکر باعث ایجاد اتصال و در نتیجه استارت ناگهانی دستگاه شده است.
نشست هم اندیشی ترویج مهارت آموزی در شوش
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان . نشست رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان شوش با امام جمعه این شهرستان برگزار شد

در این نشست عیسی ناصر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوش با تشریح عملکرد این مرکز جهت مهارت آموزی و اشتغال کارجویان، خواستار تشویق وترغیب جوانان بدون مهارت و جویای کار، برای فراگیری مهارت از تربیون نمازجمعه شد


سه هزار میلیارد ریال به طرح فاضلاب شوش اختصاص یافت
مدیرآبفا منطقه شوش روز چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه شوش در اداره آبفا این شهرستان افزود: برای احداث شبکه فاضلاب در شهر شوش 220 کیلومتر باید خطوط فاضلاب اجرا شود که اجرای این طرح علاوه بر تامین اعتبار نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌ها از جمله اداره میراث فرهنگی است.
منصور دامیار با بیان اینکه هم اکنون طرح فاضلاب در مناطق مسکن مهر و شرق جاده در شوش در حال اجرا است، ادامه داد: روند پیشرفت طرح فاضلاب در شوش به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت ایجاد شده از سوی میراث فرهنگی برای حفاری به کندی پیش می‌رود.
ثبت چغازنبیل به عنوان یکی از اولین جاذبه های ایران در یونسکو
ه گزارش سلام نو سبا نسرین پور از تجربه سفر خود به خوزستان نوشت: چغازنبیل در نزدیکی شوش در استان خوزستان قرار دارد. قدمت این زیگورات به 13 قرن قبل از میلاد و تمدن ایلامی‌ها باز¬می‌گردد. زمانی که کارکنان شرکت نفت ایران و انگلیس در سال 1935 مشغول حفاری برای یافتن چاه نفت بودند، با آجرهایی کتیبه‌دار روبه‌رو شدند که بعدها باعث کشف چغازنبیل شد.
معبد زیگورات بخشی به جا مانده از یک شهر باستانی چندطبقه است. بناهایی در این شهر تاریخی کشف شده‌اند که در گذشته به عنوان ساعت و زمان‌شمار مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.
کشف 35 تن مواد غذایی فاسد در شوش
به گزار ش صبح ملت نیوز ، پلیس سرهنگ دوم "روح اله یاری زاده" در بیان جزئیات خبر گفت: روزگذشته در اجرای طرح تشدید نظارت بر کارخانجات شهرستان شوش، عوامل پلیس نظارت بر اماکن عمومی و ماموران شبکه بهداشت شهرستان از یک واحد کارخانه تولید ترشیجات واقع در شهرک صنعتی هفت تپه بازدید و بازرسی بعمل آوردند.

وی افزود: ماموران دربازرسی بعمل آمده مقدار تقریبی 35 تن مواد اولیه فاسد که در تهیه ترشیجات استفاده می شد کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش ادامه داد: برابر نظر کارشناسان ارزش مواد غذایی فاسد 6 میلیارد ریال برآورد شد.

.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/89725/رادیو-شوش-منتشرشد
بستن   چاپ