فیض الله دیناروند،رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش
افزایش مراجعات سرپایی کرونا به مراکز| کاهش آمار فوتی ها با تزریق دوز سوم
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 23:21:19
صبح ملت نیوز

15درصد مردم شوش دوزسوم واکسن دریافت کردند
به گزارش خبرنگارصبح ملت، رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش با بیان این خبر اظهار داشت، با توجه به آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت و به اذعان متخصصین بهداشتی، شاهد افزایش بروز موارد مثبت سرپایی کرونا در کشور هستیم که این موضوع نشان دهنده خطر خیز مجدد کرونا و افزایش موارد ابتلا، بستری و خدای نکرده فوت میشود.
 وی افزود ،تنها راه پیشگیری از آغاز موج ششم کرونا رعایت پروتکلهای بهداشتی و واکسیناسیون کامل یعنی تزریق 3 دوز واکسن کرونا است.
دیناروند تاکید کرد ،متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی های گسترده قبلی و تاکیدات مکرر مسئولین و متخصصان بهداشتی، شهروندان شهرستان شوش کماکان از تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا استقبال مناسبی ندارند.
وی بیان داشت ، با وجود اینکه هفته هاست که بر اساس رنگ بندی ستاد کرونا، شهرستان شوش در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، ولی متاسفانه کمتر از 15 درصد شهروندان عزیز شوشی برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا مراجعه کرده اند .
دیناروند تشریح کرد، قطعا عدم تکمیل واکسیناسیون یعنی عدم تزریق هر سه دوز واکسن کرونا تضمینی جهت تداوم شرایط آبی کرونایی شهرستان نحواهد بود و در صورت تعلل همشهریان در این امر باعث بازگشت شهرستان به شرایط نارنجی یا قرمز و اوج گیری دوباره ببماری و افزایش موارد بستری و فوت خواهد شد.
وی در پایان از کلیه شهروندان عزیز علی الخصوص مناطق حاشیه شهر و روستاهایی که آمار پایینی در واکسیناسیون دوز دوم  و سوم کرونا دارند تقاضا داشت، ضمن مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاهای بهداشتی و خانه های بهداشت و مراکز تجمیعی واکسیناسیون، اقدام به دریافت واکسن کرونا نمایند.
لذا ضمن دعوت همشهریان عزیز به واکسیناسیون خود و خانواده در برابر کرونا، از همه عزیزان تقاضا داریم تا ریشه کنی کامل این ویروس منحوس، همچنان پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات، شستشوی مکرر دستها با آب و صابون یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده دستها و اجتناب از دست دادن و روبوسی را رعایت نمایند.
با توجه گسترش سویه اُ میکرون در کشور، استان و شهرهای همجوار، راهکاری جز واکسیناسیون 3 دوز کامل در برابر کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/89512/افزایش-مراجعات-سرپایی-کرونا-به-مراکز-کاهش-آمار-فوتی-ها-با-تزریق-دوز-سوم
بستن   چاپ