بهره مندی 6 تا 8 میلیون نفر از طرح بیمه سلامت
بهره مندی 6 تا 8 میلیون نفر از طرح بیمه سلامت
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 14:20:20
صبح ‌ملت نیوز

به گزارش صبح ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون سازمان بیمه سلامت گفت: در اجرای طرح محرومیت زدایی و در بخش بیمه همگانی، حاشیه نشینان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مهدی رضایی گفت: با کمک وزارت کشور مناطقی به عنوان مناطق کم برخوردار معرفی شدند. در استان تهران 243 منطقه کم برخوردار یا حاشیه نشین وجود دارند که از این خدمات و طرح محروم هستند. خدمات و طرح‌های ارائه شده، متنوع بوده اند که یکی از این بسته ها، بسته سلامت است.

سازمان بیمه سلامت قرار است در این طرح سه هدف عمده را پیگیری کند که در گام اول، افرادی که در مناطق محروم و حاشیه نشین فاقد بیمه هستند را به کمک هلال احمر و مراکز بهداشتی شناسایی کرده و در گام دوم آن‌ها را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد. در گام سوم افرادی که زیر نظر این پوشش هستند، به پزشکان خانواده معرفی می شوند تا بتوانند مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را در محل زندگی خودشان دریافت کنند.

تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور برای این طرح به امضا رسیده از دی آغاز شده و این طرح به کل کشور ابلاغ شده است. از شروع این طرح در برخی مناطق بیش از 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. باتوجه به در دست نبودن آمار بین 6 تا 8 میلیون نفر به صورت رایگان در این طرح پوشش داده خواهند شد.

شناسایی این افراد به صورتی خواهد بود که سازمان هلال احمر با تشکیل گروههای چند نفره در شهر و در مناطق کم برخوردار این افراد را به سازمان بیمه سلامت معرفی خواهد کرد.

همه افراد یک خانواده که در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین زندگی می کنند با داشتن کارت ملی که هویت آن‌ها را مشخص می کند، زیر نظر این طرح قرار خواهند گرفت.

برای اتباع خارجی هم تمهیداتی اندیشیده شده است که اگر دارای کد مجاز 13 رقمی (کد فراگیر فیدا) هستند، با شرایط دیگر زیر نظر طرح بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

از جمعیت 6 الی 8 میلیون نفری که زیر نظر این سازمان قرار خواهند گرفت، حدود 800 نفر از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت هستند.

او گفت: افرادی که بخواهند به صورت خود اظهاری در این پوشش قرار بگیرند، می‌توانند به صورت حضوری و غیر حضوری عضو شوند. بیمه سلامت رایگان تمامی خدمات پایه را به این شهروندان ارائه می‌دهد و در هیچ جایی برای آن‌ها محدودیتی نخواهد داشت.

بیشترین میزان پراکندگی اقشار حاشیه نشین در استان تهران با تعداد 243 منطقه است که 10 درصد را شامل می‌شود. حدود 42 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/89451/بهره-مندی-6-تا-8-میلیون-نفر-از-طرح-بیمه-سلامت
بستن   چاپ