سه شنبه های بدون خودرو، بدون دود
سه شنبه های بدون خودرو، بدون دود
سه شنبه 28 دي 1400 - 22:49:33
صبح ملت نیوز
سه شنبه های بدون خودرو، بدون دود

به گزارش خبرنگار صبح ملت، عصر امروز، 28 دی ماه 1400، همایش دوچرخه سواری «سه شنبه های بدون خودرو» به مناسبت روز ملی هوای پاک با حضور 70 نفر دوچرخه سوار، در شهرستان دزفول برگزار شد.

در این همایش، دوچرخه سواران مسیر بوستان رسالت دزفول تا انتهای بلوار ملاصدرا و بالعکس، (به طول هفت کیلومتر) با هدف گسترش و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از هوای پاک، رکاب زدند.

در پایان همایش که در بوستان رسالت برگزار شد، مهندس نوری نژاد ‌ریاست محترم اداره محیط زیست شهرستان دزفول، سخنانی در خصوص هوای پاک و حفاظت از محیط زیست، بیان کردند؛ سپس با حضور ایشان و عبدالکریم جوهر زاده نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان دزفول،  به 30 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه، از طرف فروشگاه دوچرخه زاگرس دزفول، جوایز نفیسی اهدا شد.

گفتنی است: روز جهانی بدون خودرو که در 22 سپتامبر جشن گرفته می شود، رانندگان را ترغیب می کند تا برای یک روز، اتومبیل خود را کنار بگذارند.

در حال حاضر، بوگوتا بزرگترین رویداد «روز بدون اتومبیل در جهان» را در سراسر شهر برگزار می کند. اولین روز بدون اتومبیل در فوریه سال 2000 برگزار شد و از طریق همه پرسی در این شهر نهادینه شد.

در ایران نیز پویش «سه‌شنبه های بدون خودرو» با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین، دست کم در روزهای سه شنبه به جای استفاده از خودروی شخصی، برگزار می شود. تا به حال بیش از 200 شهر ایران به این پویش پیوسته اند. آذر ماه سال 1394، پویش «سه شنبه‌ها ی بدون خودرو» از شهر اراک آغاز شد.

خبرنگار: مریم کاظم پور

http://dezfoolnews.ir/fa/News/87863/سه-شنبه-های-بدون-خودرو،-بدون-دود
بستن   چاپ