کتاب خون و خاکریز، واقعیتهایی بدون سانسور از هشت سال دفاع مقدس
جمعه 3 دي 1400 - 23:28:03
صیح ملت نیوز

کتاب خون و خاکریز بر اساس خاطرات سرهنگ پاسدار محمد مصلحی نژاد به چاپ رسید.

این کتاب که به قلم و کوشش علیرضا رشنو به سرانجام رسیده است، 118 صفحه دارد و چاپ آن توسط انتشارات شهد سخن صورت گرفته است.

کتاب خون و خاکریز روایتی است کمتر گفته شده از هشت سال دفاع مقدس، روایتی که ساده و روان واقعیت جنگ را از زبان جانبازی هفتاد درصد بیان می کند، سربازی که از ابتدای جنگ تا انتهای آن و 2 سال و نیم بعد از قطع نامه 598 در خط مقدم حضور داشته است و وقایعی را دیده است که کمتر کسی از آنها اطلاع دارد. آقای مصلحی نژاد خودش می گوید: "این کتاب حاصل خاطراتی است که تیتر وار و جزیی از هشت سال دفاع مقدس بیان شده است و از زبانی بیان می شود که در نوک پیکان جنگ قرار داشته است یعنی نزدیک ترین ناحیه به دشمن. اگر قرار بود حوادث و خاطرات مفصل تر بیان شود کتابی بسیار قطور فراهم می شد که شاید خواننده از خواندنش خسته می شد. سالها بعد از جنگ به این خاطر خاطراتم را روایت می کنم که اعتقاد دارم من و رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس در سخت ترین شرایط از این آب و خاک دفاع کرده اند حالا وظیفه دارند برای حفظ آنچه در این هشت سال روی داده است از خطر تحریف، چیزی را که به چشم دیده اند و کاری را که با رشادت به انجام رسانده اند مکتوب کنند تا آیندگان واقعیت ها را بدانند. ما در جنگ اشتباهاتی داشتیم، چون نیروی نظامی آموزش دیده نبودیم، ما نیروهای بسیج مردمی بودیم که با آزمایش و خطا یاد گرفتیم چگونه بجنگیم و من به نمایندگی از همرزمانم در هشت سال دفاع مقدس آنچه را بعنوان تک ورز، آرپی جی زن، مسئول قبضه، فرمانده گروهان پیاده، فرمانده گروهان مهندسی و فرمانده گردان مهندسی از نزدیک ترین فاصله با دشمن با چشم خود دیده و با تمامی حس هایم دریافته بیان کرده ام. هر چند خیلی از حرفها را هنوز هم نمی توان زد، اما آنچه روایت کرده ام واقعیتِ فراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس است، جهت آگاهی مردم و ثبت در تاریخ. "  

کتاب خون و خاکریز ارزش خواندن را دارد چون در هیچ کتابی به اتفاقات و وقایع جنگ از این زاویه نگاه نشده است و هیچگاه اینگونه بی پرده حوادث هشت سال دفاع مقدس روایت نگردیده است.

امیدوارم چاپ این کتاب آغازی باشد برای نگاهی تازه به هشت سال دفاع مقدس از چشم رزمندگان حاضر در خط مقدم نبرد.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/84788/کتاب-خون-و-خاکریز،-واقعیتهایی-بدون-سانسور-از-هشت-سال-دفاع-مقدس
بستن   چاپ