60 درصد خوزستان در وضعیت مطلوب سلامت کرونایی
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:09:40
صدا و سیما
واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی راهکار‌هایی موثر برای پیشگیری از فراگیری موج جدید ابتلا به کرونا در خوزستان است.

سیدمحمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان اظهار کرد: در حالی که هم اکنون افزون بر60 درصد استان در وضعیت کم خطر قرار دارد، اما این وضعیت پایدار نیست چرا که احتمال می‌رود موج اخیری که در دنیا شروع شده خوزستان را هم در بر بگیرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین اقدام، پیشگیری از بروز موج جدید کرونا است و این کار میسر نیست جز با واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی.
وی یادآور شد: درست است که با فراوان شدن واکسن، خوزستان در وضعیت مناسب‌تری قرار گرفت، اما در حال حاضر استان ما در زمینه تزریق واکسن 8 تا 10 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است. افزایش پوشش واکسیناسیون
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان عادی انگاری در درصد زیادی از آحاد جامعه را علت عمده مقاومت با واکسن دانست.
علوی واکسن هراسی، واکسن گریزی، تنوع فرهنگی، سواد سلامت ناکافی، باور‌های غلط، بی‌اعتقادی ساده انگاری و شایعات و باور‌های غلط و تبلیغات غلط فضای مجازی از سوی کسانی است که سلامت آسایش مردم را برنمی‌تابند را از علل این مشکل برشمرد
وی این را هم گفت: که اگر بخواهیم با مو‌ج جدید بیماری مقابله کنیم حتماً باید کسانی که واکسن نزده اند واکسن بزنند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح استان به کمتر از 50 درصد رسیده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/82000/60-درصد-خوزستان-در-وضعیت-مطلوب-سلامت-کرونایی
بستن   چاپ