خسارت 600 میلیارد تومانی سیل در مازندران
خسارت 600 میلیارد تومانی سیل در مازندران
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 10:39:07
تسنیم
مهدی رازجویان با بیان اینکه سیل پنج شنبه و جمعه هفته گذشته 594 میلیارد تومان به بخشهای مختلف مازندران خسارت وارد کرد، اظهار داشت: این خسارت‌ها‌ عمدتا در بخش زیربنایی، مسکونی و کشاورزی بود که توسط جهادکشاورزی، بنیادمسکن انقلاب اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و فرمانداری‌ها ارزیابی شد.
 
وی بیشترین خسارت وارد شده را به تاسیسات زیربنایی به ویژه راه‌‌ها با 481 میلیارد تومان خسارت اعلام و تصریح کرد: در بخش کشاورزی 93 میلیارد تومان و در بخش مسکونی نیز حدود 20 میلیارد تومان خسارت وارد شد که عمدتا آبگرفتگی منازل و تخریب دیوارها بود.
 
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در شهرستانها نیز تنکابن با 322 میلیارد تومان بیشتر از دیگر شهرستانهای غرب مازندران خسارت دید، افزود: به شهرستان عباس آباد نیز 172 میلیارد تومان خسارت وارد شد و به رامسر 38، نوشهر 37 و چالوس 25 میلیارد تومان خسارت زده شد.
 
رازجویان از بارش 425 میلیمتر باران در ظرف مدت 30 ساعت در غرب مازندران خبر داد که بی‌سابقه بود، گفت: این میزان بارندگی کم سابقه بود و تقریبا بارندگی یک سال کل مازندران است که در غرب مازندران بارید.
 
وی با بیان اینکه همه جاده‌های اصلی و فرعی مازندران بازگشایی شده است، یادآورشد: در سیل اخیر به آزادراه تهران _ شمال، جاده مرزن‌آباد به چالوس خسارت وارد و جاده مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد. 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/81980/خسارت-600-میلیارد-تومانی-سیل-در-مازندران
بستن   چاپ