بازدید دادستان دزفول از پارک جنگلی لاله
بازدید دادستان دزفول از پارک جنگلی لاله
سه شنبه 25 آبان 1400 - 00:07:16
صبح ملت نیوز
بازدید دادستان دزفول از پارک جنگلی لاله

به دنبال‌به وجود آمدن وضعیت نابهنجار در پارک جنگلی لاله و از بین رفتن درختان باارزش و امکانات پارک و شکایت‌های قضایی اداره‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی وزمین شهری از پیمانکار و واسطه های مربوطه و  اعتراض گسترده بیش‌از چهل انجمن زیست‌محیطی در استان خوزستان به دلیل عدم رسیدگی و سهل‌انگاری پیمانکار  و اداره کل منابع طبیعی ودرج خبری طی سال‌های گذشته؛ 
دادستان جدید دزفول از وضعیت اسف‌بار این پارک بازدید به عمل آورد.
 در این بازدید یک‌ساعته از قسمت‌های مختلف پارک توسط دادستان و جمعی از دوستداران محیط‌زیست دزفول چگونگی شکل گرفتن این قرارداد و عدم تعهد به مفاد قرارداد توسط پیمانکار ابتدایی و واگذاری به افراد دیگر و قطع وعدم رسیدگی  آبیاری درختان و سو استفاده از زمین‌های اداره زمین شهری و شکایت‌های انجام‌شده در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

آقای عبد الحسین آذر باد مدیر انجمن کنکاج  دزفول گفت:
 در قسمت‌هایی از این پارک کشت  بین درختان انجام  شده و همچنین در بیش‌از سی هکتار زمین‌های کشاورزی کشت تابستانه ممنوع بوده که انجام‌شده است.

وی از دادستان جدید دزفول خواست به تخلفات و عدم رسیدگی به درختان باارزش این پارک و کشت بی ضابطه  رسیدگی هرچه سریع‌تر نماید.

 همچنین آقای فضیلت پور از پیش‌کسوتان کوهنوردی و محیط‌زیست با اشاره به جوی بندی های انجام‌شده جهت رساندن آب به زمین‌های کشاورزی اطراف گفت:
 چنانچه دقت کنید این جوی‌های آب فقط به قصد سودجویی و کشت بیشتر کشیده‌شده و هیچ‌گونه آبیاری درختان در اطراف جوی ها صورت نگرفته‌است.
 در پایان آقای دکتر مهدی آماده دادستان جدید دزفول ضمن قول پیگیری هرچه سریع‌تر و رسیدن نتیجه این پرونده از نماینده شهر دزفول خواست پیگیری‌های  بیشتری از طریق وزیر مربوطه صورت گیرد.

خبرنگار:علی عراقی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/81893/بازدید-دادستان-دزفول-از-پارک-جنگلی-لاله
بستن   چاپ