هاشم پور: شهرداری اهواز نیاز به یک حسابرس کارکشته و خبره دارد
هاشم پور: شهرداری، اهواز نیاز به یک حسابرس کارکشته و خبره دارد
پنجشنبه 6 آبان 1400 - 11:32:59
صبح ملت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبح ملت نیوز چهاردهمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر اهواز روز چهار شنبه ، مورخ 5 آبان 1400 در سالن اجلاس ساختمان ،شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد.

در این نشست که به چند موضوع پرداخته شد در ابتدا، سیاوش محمودی "رئیس شورای اسلامی شهر اهواز" با اشاره بر لزوم تعیین و تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر ،گفت : برای حل این مسئله هم  اعضای شورا و شهرداری بصورت جدی پیگیری می کنند. 

 در ادامه محمودی این موضوع  را یک ظرفیت و فرصت برای شهرداری قلمداد  کرد و گفت  : در خصوص امتیاز تکمیل ظرفیت ،چارت های سازمانی شهرداری که بعد از چندین سال وزارت کشور و سازمان شهرداری و دهیاری کشور به شهرداری ها داده وباتوجه به این که طی چندین سال گذشته شهرداری ها هیچ آزمونی برگزار نکردند؛نیروهایی که در شهرداری ها قرار گرفتند و تبدیل وضعیت شده اند ،بر اساس چهار چوب قانونی نبوده است.

وی ادامه داد:کلا مسئله نیروی انسانی در شهرداری اهواز باید سازماندهی شود ،زیرا شهرداری اهواز بالاتر از استاندارد موجود در کلانشهرها نیروی مازاد دارد و ظرفیت افزایش نیرو را ندارد. 
70 درصد بودجه شهرداری در حوزه جاری هزینه می شود و بودجه ایی برای انجام کار های عمرانی نمی ماند.

در ادامه این نشست علی مدد هاشم پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت : شورای شهر اهواز باید حسابرسی، انتخاب کند تا صورت حساب های مالی شهرداری وسازمان های وابسته به آن را برسی کند اما با تاخیری که در عقد قرار داد ها پیش آمد ، حسابرس ها نتوانستند به موقع گزارش خود را ارائه دهند. این مطلب باعث شده در سال جاری یک کمیته حسابرسی شکل گیرد واین کمیته متشکل از یک گروه 6نفره که سه نفر آن را اعضای شورای شهر کمیسیون برنامه و بودجه مشخص کرده و سه نفر دیگر را را شهرداری ،و یکی از مصوبات این کمیسیون این بوده که برای شهرداری حسابرسی انتخاب شود که باید در نظر بگیریم  حسابرسی کلانشهرهای مانند اصفهان یا تهران و.....را انجام داده باشد زیرا شهرداری اهواز نیاز به یک حسابرس کارکشته و خبره دارد تا دقت و اشراف بهتری بر این صورت حساب ها داشته باشد.

هاشم پور افزود : حسابرسی باید نسبت به تفریغ بودجه شهرداری اظهار نظر کند ،باید سیستم کنترل داخلی و ضعف‌های مالی شهرداری را گزارش دهد ما در کمیسیون برنامه و بودجه بصورت مشروط ، مصوب کردیم که ایرادات و مشکلات کنونی در سال جاری مرتفع گردد و انتظاری که از سازمان ها داریم این است که بدهی های خود را کاهش دهند اگر با این حجم از بدهی پیش بروند این موضوع منجر به بسته شدن حساب های شهرداری میشود.

در پایان وی اظهار کرد : از شهرداری انتظار می‌رود در موضوع وصول مطالبات به موقع عمل کنند زیرا با گذشت زمان ارزش مطالبات کم می شود.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/80374/هاشم-پور-شهرداری،-اهواز-نیاز-به-یک-حسابرس-کارکشته-و-خبره-دارد
بستن   چاپ