رادیوخبری صبح ملت‌ ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
رادیوخبری صبح ملت‌ ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
جمعه 30 مهر 1400 - 12:28:24
صبح ملت نیوز
رادیوخبری صبح ملت‌ ویژه شهرستان دزفول منتشرشد




1/ دزفول تا 50 سال آینده مشکل افت فشار گاز نخواهد داشت.

علیرضا توفیق زاده رئیس شرکت گاز دزفول  روز چهارشنبه 28مهرماه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در محل شورا گفت: فقط یک درصد دزفول از نظر ایمنی امکان گازرسانی ندارد.
وی با بیان اینکه دزفول 88 هزار و 500 مشترک گاز و 9 جایگاه سی ان جی دارد، افزود: 57 مرغداری و 45 شرکت صنعتی دزفول از نعمت گاز برخوردارند و بقیه نیز در دست اقدام هستند. 
وی در ادامه افزود : 11 پست امداد 24 ساعته گاز در دزفول فعال است که در کمترین زمان ممکن خدمات رسانی خواهند کرد. 
________
2/ عملیات احداث بوستان ‌تپه چشمه در دزفول آغاز شد.

محمد مهر آفرین سرپرست شهرداری دزفول سه شنبه27مهرماه  در حاشیه بازدید از آغاز عملیات اجرایی احداث این بوستان گفت: به منظور ایجاد فضای مناسب برای تفریح، ارتقای روحیه شهروندان و فراهم ساختن محیطی خاطره انگیز برای آنان، عملیات احداث این بوستان توسط شهرداری دزفول آغاز شده است.
وی در ادامه افزود: با توجه به موقعیت و فضای مناسب این بوستان، امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی مناسبی نظیر آمفی تئاتر، دیواره صخره نوردی، پیست پیاده روی، برکه آب، فضای سبز، نمایشگاه موقت روباز، فضای بازی کودکان، رستوران و ست ورزشی در نظر گرفته شده است.
__________
3/ مسیر دره توبیرون دزفول به روی وسایل نقلیه مسدود شد.

رضا قپانچی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: مسیر ورود هرگونه خودرو و وسایل نقلیه به دره توبیرون دزفول به منظور حفظ اکوسیستم منطقه مسدود شد.
وی  روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: خودروهای فراوانی وارد منطقه و دره توبیرون دزفول می‌شوند و با نابودی درختان و حیات وحش اکوسیستم منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 
 این خودروها با ورود بنزین یا روغن موجب آلودگی آب نیز می‌شوند ضمن اینکه برخی افراد شئون اخلاقی را رعایت نمی‌کنند که انتشار تصاویر آنها در فضای مجازی احساسات مردم را جریحه دار می‌کند.
___________
4/ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو و صنایع دستی.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان شنبه شب در نشستی که به منظور انعقاد قرارداد همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و خیرین شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، افزود: دزفول با داشتن ظرفیت های ویژه از جمله صنایع دستی خاص و پل باستانی قابلیت ثبت جهانی را دارد.
حکمت اله موسوی درخصوص انعقاد این طرح گفت: این تفاهم نامه که با خیرین دزفول منعقد شد درخصوص طرح مرمت و بازسازی پل دزفول و سایر ابنیه تاریخی و ارزشمند این شهرستان خواهد بود.
وی بیان کرد : آسیب شناسی، تهیه طرح مرمت، نجات بخشی و بازپیرایی این بافت ارزشمند تاریخی که ظرفیت تبدیل به ثبت جهانی را دارد، در دستور کار خواهد بود.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/79984/رادیوخبری-صبح-ملت‌-ویژه-شهرستان-دزفول-منتشرشد
بستن   چاپ