نامه ایی که طناب دار را از گردن قاتل برداشت
نامه ایی که طناب دار را از گردن قاتل برداشت
جمعه 30 مهر 1400 - 10:03:15
همشهری

جوان محکوم به قصاص که رامین نام دارد، 4سال پیش پسری را در یک درگیری به قتل رساند.
این حادثه شامگاه 27بهمن سال‌96 رخ داد و آن‌شب رامین با سر و صورتی زخمی، خود را به کانکس پلیس در سه‌راه آذری رساند و به مأموران گفت: «من ناخواسته، یکی از همشهریانم را به قتل رسانده‌ام.»

پس از اظهارات این فرد، مأموران راهی محل جنایت شدند و مشخص شد که درگیری قاتل و مقتول بر سر کینه‌‌ای قدیمی رخ داده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که 4نفر دیگر در این درگیری حضور داشتند که با دستور قاضی همه آنها بازداشت شدند. در ادامه عامل این جنایت که خودش هم در این درگیری زخمی شده بود، به ماموران گفت: مقتول را از سال‌ها قبل می‌شناختم. او از همشهریانم بود و با هم اختلاف داشتیم. مسئله برای چند سال پیش است و باعث شده بود از هم کینه به دل بگیریم.

او ادامه داد: چند روز پیش از حادثه، تلفنی بحثمان شد و کار به جایی کشید که در تلگرام به من ناسزا گفت و حرف‌های نامربوط زد. این درگیری ادامه داشت تا اینکه شب حادثه مقتول و دوستش به من زنگ زدند و گفتند مقابل خانه‌‌ام هستند. آنها برای دعوا آمده بودند و من هم از ترسم یک چاقوی میوه‌خوری برداشتم و از خانه بیرون رفتم. پشت سر من دوستانم که در خانه من بودند همراهم آمدند و درگیری شروع شد. در جریان درگیری خودم هم زخمی شدم و 2ضربه هم به مقتول زدم.

پس از آن فرار کردم اما وقتی به دوست مقتول زنگ زدم و شنیدم که او جان باخته است، به داخل کانکس پلیس رفتم و خودم را معرفی کردم. متهم به قتل پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید.

پس از آن پرونده به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده و با دستور قاضی حسین گودرزی، مقدمات اجرای حکم فراهم شد. عامل جنایت سحرگاه 31شهریور امسال پای چوبه دار رفت اما در واپسین لحظات دل اولیای دم به رحم آمد و آنها حکم را اجرا نکردند و به قاتل مهلتی چند‌‌روزه دادند. به این ترتیب، قاتل به زندان بازگشت تا بار دیگر روز اجرای حکم را به او ابلاغ کنند.

نامه نجات
دیروز (چهارشنبه 28مهرماه) تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص به قاتل اعلام شد. او سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر برای بار دوم پای چوبه دار رفت. همه‌‌چیز مهیا بود تا قاتل به دار مجازات آویخته شود. طناب دار بر گردن او انداخته شد و اولیای دم نیز اعلام کرده بودند که حکم قصاص باید اجرا شود.

در شرایطی که دیروز اولیای دم در محل اجرای حکم حضور نداشتند و قرار بود حکم قصاص اجرا شود نامه‌ای از سوی آنها به‌دست مسئولان زندان رسید؛ نامه‌ای که نشان می‌داد اولیای دم حاضر شده‌اند قاتل را ببخشند و این نامه زمانی به‌دست مسئولان زندان رسید که قاتل پای چوبه دار قرار گرفته و طناب دار نیز به گردنش انداخته شده بود.

نامه بخشش موجب شد قاتل از مجازات رهایی یابد و به زندان برگردد و در ادامه معلوم شد که چون قاتل و مقتول همشهری بودند، ریش‌سفیدان شهر با پادرمیانی از اولیای دم خواسته بودند قاتل را ببخشند و رضایت بدهند. در نهایت نیز تلاش ریش‌سفیدان نتیجه داده و اولیای دم به‌خاطر رضای خدا، قاتل را درست در لحظه‌ای که تا مرگ فاصله زیادی نداشت، بخشیدند و به این ترتیب او از مرگ نجات یافت و قرار است به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/79967/نامه-ایی-که-طناب-دار-را-از-گردن-قاتل-برداشت
بستن   چاپ