خشونت علیه زنان و زن کشی در فرانسه
خشونت علیه زنان و زن کشی در فرانسه
يکشنبه 25 مهر 1400 - 08:38:01
صبح ملت
به گزارش سرویس بین الملل صبح ملت به نقل از رسانه ی فرانسه زبان لوموند، فعالان گروه #همه ما روز شنبه 16 اکتبر در اقدامی در شهرهای مختلف فرانسه ، به ویژه در پاریس و تولوز ، به منظور ادای احترام به قربانیان زن کشی و اعتراض به "کمبود ابزارها برای جلوگیری از این خشونت" دست به اعتراض زدند. معترضان، دولت فرانسه و سیستم حقوقی این کشور را برای مقابله با خشونت خانگی و زن کشی شکست خورده می دانند.این اعتراض به دنبال فاش شدن نام هریک از قربانیانی که توسط همسر یا همسر سابق خود از ابتدای سال کشته شده اند ، شکل گرفت و  93 زن سیاه پوش یکی پس از دیگری در میدان هوتل ویل ، پاریس بر روی زمین دراز کشیدند تا خشونت علیه زنان را محکوم کنند.
هر کدام از این معترضان پلاکاردی داشتند که نام و سن قربانیان روی آن نوشته شده بود.  این گروه از معترضان بیان داشتند که  : "شصت و پنج درصد از این زنان کشته شده و قربانی خشونت با پلیس یا سیستم قضایی تماس گرفته اند ، اما مقامات دولتی به انها بی توجهی کردند."
این گروه هم چنین درخواست افزایش یارانه های اختصاص یافته به انجمن ها ، چند برابر شدن ساختارهای اسکان اضطراری و تعمیم وسایل  مانند تلفن اضطراری و.... ،داشتند.
در تولوز ، مالیکا خلیفه ، سخنگوی یکی از این گروها ، یادآور شد که اسپانیا "یک مثال" موفق برای مبارزه علیه این دست از خشونتهاست  ، به ویژه از نظر منابع جمع آوری شده برای این مبارزه. وی همچنین خواستار تظاهرات گسترده تر در روز شنبه 20 نوامبر در پاریس و سراسر فرانسه شد./ انتهای خبر
مترجم پریسا فرخیان

http://dezfoolnews.ir/fa/News/79616/خشونت-علیه-زنان-و-زن-کشی-در-فرانسه
بستن   چاپ