مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان خبر داد آزادی 2٠ زندانی جرایم غیر عمد خوزستان با کمک خیرین
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان خبر داد آزادی 2٠ زندانی جرایم غیر عمد خوزستان با کمک خیرین
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 14:43:37

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان از آزادی 2٠ زندانی جرایم غیر عمد به همت خیرین استان خوزستان خبر داد.

پژمان پروین در آیین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خوزستان اظهار کرد: با پیگیری ستاد دیه خوزستان و کمک خیرین و نیکوکاران، 2٠ زندانی جرائم غیر عمد زندان‌های استان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل زندان‌های خوزستان، وی افزود: این تعداد زندانی حدود 16 میلیارد و 8٠٠ میلیون تومان بدهی و دیون مالی غیر عمد داشتند که ستاد دیه با کمک 65٠ میلیون تومانی خیران، قبول اعسار در مراجع قضایی، تسهیلات ستاد دیه کشور و اخذ تخفیف از شکات، اقدام به آزادی این افراد از زندان‌ها کرد.  

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان با تقدیر از تلاش‌های مدیریت ستاد دیه استان و کشور، از خیران و نیکوکاران نیز برای کمک به ستاد دیه و آزادی زندانیان تقدیر کرد.

حجت الاسلام قدرت هاشم‌نیا مدیرعامل ستاد دیه خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه جرایم مالی و پس از آن مهریه بیشترین موجودی زندانی جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: هم‌اینک حدود 256 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان خوزستان حضور دارند که جدا از تخفیفاتی که از شکات به عمل آمده، مبلغ 50 میلیارد تومان برای آزادسازی این زندانیان مورد نیاز است.  

وی افزود: برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم غیرعمد و پیشگیری از ورود افراد با این جرایم به زندان، باید در قبول و تعیین مهریه غیر متعارف جداً پیشگیری و خودداری شود.  ضمن اینکه کاسبان و بازاریان نیز با توجه به تلاطم‌های بازار باید از صدور چک و تعهدات مالی که توان ادای آن را ندارند پرهیز کنند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/78421/مدیرکل-زندان‌ها-و-اقدامات-تامینی-استان-خبر-داد-آزادی-2٠-زندانی-جرایم-غیر-عمد-خوزستان-با-کمک-خیرین
بستن   چاپ