انفجار در مسجد شیعیان قندوز؛ تعداد کشته ها به 100 نفر رسید
انفجار در مسجد شیعیان قندوز؛ تعداد کشته ها به 100 نفر رسید
جمعه 16 مهر 1400 - 16:55:12
آخرین خبر
 به گزارش صبح ملت نیوز  به نقل از خبرگزاری 《آسوشیتدپرس》 انفجار  شدید در مراسم نماز جمعه مسجدی در شمال  افغانستان تعدادی از مردم را به خاک و خون کشید که طالبان از زمانی که قدرت را در افغانستان به دست گرفته اند بارها قول داده اند امنیت را در افغانستان بر قرار کنند اما این حادثه نشان داد که طالبان در این امر ناتوان بوده اند. هر چند این احتمال هم وجود دارد که آن ها دست تندروها را برای قتل عام باز گذاشته اند.


تاکنون از شمار تلفات ناشی از  انفجار در مراسم نماز جمعه مسجد جامع سیدآباد مرکز ولایت قندوز  اطلاعی در دست نیست اما شاهدان عینی به رسانه‌ها از دیده شدن اجساد بی‌شمار در نتیجه این انفجار خبر داده‌اند. خبرگزاری فرانسه  نیز به نقل از مقامات طالبان گزارش کرده‌ که این انفجار در مسجد شیعیان رخ داده است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان درباره جزئیات این حادثه در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ظهر امروز در منطقه خان آباد مرکز ولایت قندز در مسجد هموطنان اهل تشیع انفجاری رخ داده که براثر آن تعدادی از هموطنان ما شهید و زخمی شدند. وی افزود: واحد ویژه طالبان در منطقه حضور داشته و بررسی در این رابطه آغاز شده است. سخنگوی طالبان درباره آمار تلفات این حادثه جزئیاتی ارائه نکرده است. 


تاکنون گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است

http://dezfoolnews.ir/fa/News/77992/انفجار-در-مسجد-شیعیان-قندوز؛-تعداد-کشته-ها-به-100-نفر-رسید
بستن   چاپ